CNAIR renunţă să mai facă „insulele de calmare” care au provocat accidente grave şi pe DN1 şi DN13
Prezent la Oradea, Ştefan Ioniţă, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunţat că a luat o decizie radicală. Va opri realizarea alveolelor (cunoscute ca „insule de calmare”) de pe drumurile naţionale, iar pentru lucrările în derulare vor fi modificate proiectele astfel încât insulele să nu mai fie făcute. „E clar că sunt construite prost. Într-adevăr, se pare că proiectul produce disconfort participanţilor la trafic, neobişnuiţi cu aceste măsuri care veneau tocmai să atenueze şi să nu creeze probleme. Acum sunt semnalate aceste lucruri (accidente grave – n.red.). De aceea conducerea CNAIR a luat decizia să stopeze proiectul, am comandat un audit de siguranţă rutieră care ne-a fost pus la dispoziţie. Pentru contractele care încă nu au început acestea vor fi sistate, pentru cele în derulare vor fi emise dispoziţii de şantier astfel încât să se corecteze aceste insule”, a spus Ioniţă, care fost şi director tehnic şi director pentru DN şi variante de ocolire în cadrul instituţiei.
Audit de siguranţă rutieră
Directorul CNAIR a precizat că acest proiect a început la recomandarea Băncii Mondiale şi a fost implementat pe suport tehnic aferent acestei investiţii, fiind avizat de Poliţia Rutieră. Însă numeroasele probleme create în trafic au determinat conducerea CNAIR să comande un audit de siguranţă rutieră care „într-adevăr, susţine că trebuie făcute anumite modificări”.
„Vom da nişte dispoziţii de şantier care vor veni să corecteze toate aceste insule şi se vor atenua astfel încât să fie adaptate. Iar la ieşirea din localităţi acea şicană ar trebui să fie numai pe sensul de intrare, nu pe sensul de ieşire, să fie un semicerc. Necesitatea lor este dovedită ca fiind bună, sunt implementate şi afară şi sunt menite să protejeze pietonii de anumiţi şoferi care uită că trebuie să adapteze viteza de circulaţie în localităţi”, afirmă directorul CNAIR.
Dacă aceste măsuri funcţionează în alte ţări, în România mai degrabă dau bătaie de cap automobiliştilor din câteva motive autohtone. Insulele sunt fie nesemnalizate luminos, fie rămân fără semnalizări din cauza hoţilor sau după distrugerea semnalizărilor în accidente. În ultimii ani zeci de persoane şi-au pierdut viaţa după acroşarea insulelor, în special pe drumurile naţionale din vestul ţării, respectiv DN 79 (Oradea-Arad), DN 13 (Braşov-Sighişoara-Tg.Mureş), DN1 (Bucureşti-Braşov-Borş).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.