Sănătate

BRAȘOV. Clienți păcăliți cu promoții la suplimentele alimentare

 

Comisarii Protecției Consumatorilor din întreaga țară au efectuat controale în rândul agenților economici din rețeaua de distribuție și comercializare a suplimentelor alimentare. Astfel, la Brașov, un sfert din operatorii economici verificați au fost găsiți cu abateri la promoțiile de tipul s-a constatat că „1+1 gratis”, „2+1 gratis”, „1+1 cadou” „+ 20% cadou”, „50% reducere la al 2-lea produs” etc., conform unui bilanț făcut public de ANPC. Tot în județul Brașov, două sortimente de insulină erau depozitate în spațiul frigorific la temperatura de 15 grade Celsius, în condițiile în care producătorul recomanda pe ambalaj maxim 8 grade Celsius.
La nivel național, comisarii au aplicat, într-o săptămână de controale, 141 de amenzi însumând 354.100 lei și 181 de avertismente, fiind verificați în total 531 de operatori economici.
De asemenea, au fost scose definitiv de la comercializare 38 de kilograme de suplimente alimentare, iar alte 294 kg au fost oprite temporar de la vânzare.
Bilanțul poate fi găsit AICI!

SFAT: Vorbiţi cu medicul de familie, înainte de a lua suplimente alimentare

Pentru a nu-și pune sănătatea în pericol prin consumarea unor suplimente alimentare dăunătoare, brașovenii sunt sfătuiți să acorde o atenție deosebită la cumpărarea unor astfel de produse și să se intereseze ce efecte au asupra organismului.

„Utilizați numai suplimentele alimentare indicate de medicul de familie sau înainte de a utiliza un supliment alimentar, solicitați opinia acestuia cu privire la efectele pe care le poate avea asupra organismului dumneavoastră”, mai recomandă reprezentanții ANPC.

Suplimentele alimentare se comercializează numai sub forma preambalată, așa că nu trebuie acceptate cele vândute fără ambalaj original.

„Refuzați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea și modul de informare prin etichetare. Refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată sau depășită”, mai sfătuiesc comisarii ANPC.

Nu în ultimul rând, ei au amintit că persoanele care vor să reclame calitatea sau siguranța unui produs au nevoie de bonul de casă, pentru a putea demonstra achiziția, astfel că acesta trebuie solicitat întotdeauna de la vânzător.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button