Studiu. Piața bunurilor de larg consum din România a avansat cu 3,4%, anul trecut
Piața bunurilor de larg consum (FMCG) din țara noastră a crescut anul trecut cu 3,4%, comparativ cu 2015, arată un studiu realizat de GfK România.
„Anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspectiva retailerilor, cât şi a producătorilor. A fost al doilea an consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari. Piaţa FMCG a crescut cu 3,4% în valoare faţă de 2015”, subliniază cercetarea.
Românii dau cei mai mulți bani pe produsele alimentare. „În cadrul bunurilor de folosinţă curentă, categoriile de produse alimentare domină în continuare cheltuielile românilor şi cumulează 66%. Cel mai mare ritm de creştere l-au avut produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală. Totuşi, dacă luăm în considerare mărimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete şi băuturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la creşterea pieţei FMCG. Printre categoriile care au înregistrat creşteri în 2016 sunt: fructele de mare şi peştele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, şampania etc”, relevă studiul.
Comerțul modern acoperă 57% din piața totală a bunurilor de larg consum din România. Din acest motiv, anul trecut, retailerii au câștigat 2 puncte procentuale față de 2015. Formatele de tip supermarket şi discount au contribuit cel mai mult la creşterea comerţului modern.
Pentru acest an, autorii studiului se aşteaptă un ritm mai lent de creştere, spre deosebire de anii anteriori, în condiţiile în care 2017 va fi caracterizat de inflaţie, ca urmare a relaxării fiscale şi a tăierii TVA-ului în 2015 şi 2016.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.