Consilierii locali braşoveni au aprobat acordul de principiu ca Prejmer să devină acţionar la RATBV
Consilierii locali braşoveni au aprobat, în cadrul şedinţei extraordinare de ieri, acordul de principiu privind intrarea Consiliului Local Prejmer ca acţionar la RATBV SA. În fapt, consilierii au votat o hotărâre privind oportunitatea intrării Consiliului Local Prejmer ca acționar la RATBV SA. Cuvântul „oportunitate” l-a nemulţumit pe consilierul local Arnold Ungar (FDGR).
„Nu ştim după ce criterii a ajuns să spună cel care a întocmit proiectul că asocierea este oportună (…). Nu avem o analiză economică făcută pentru a şti dacă este sau nu «oportun». Nu spun că nu sunt de acord cu proiectul, dar nu sunt de acord cu felul în care se argumentează”, a precizat Ungar.
În replică, primarul George Scripcaru a declarat că este vorba doar despre un acord de principiu, „un prim pas spre a transforma Regia de Transport în agent regional”.
„Este un acord de principiu, nu o hotărâre bătută în cuie. Urmează ca în baza acestei hotărâri şi Consiliul Local Prejmer să emită un HCL în acest sens. Este un prim pas spre a transforma Regia de Transport în agent regional – iniţial de a se extinde în localităţile din jurul Braşovului, apoi din linia a doua. Ar fi benefic ca acele Unităţi Administrativ-Teritoriale (UAT) să devină acţionari, dar trebuie făcute calcule şi UAT-urile respective vor avea de acordat şi ele subvenţii”, a declarat primarul Braşovului.
El a precizat că au avut loc discuţii şi cu alte localităţi în afară de Prejmer, dar a fost singura hotărâtă să-şi asume un astfel de pas. „Unii dintre primari ar dori ca autobuzele RATBV să meargă în localitățile lor, dar fără a contribui. Intrarea într-o astfel de asociere presupune și un efort financiar, pentru că trebuie acordate unele subvenții. Până acum doar Primăria Prejmer a înțeles acest lucru”, a precizat edilul.
Scripcaru s-a declarat nemulțumit şi de faptul că la nivelul Consiliului Județean se aprobă licențele de transport fără a fi consultată și municipalitatea: „Din păcate, nimeni nu se interesează dacă operatorii de transport au unde să își parcheze autobuzele. Sunt destule situații în care, după ce termină cursele, șoferii parchează pe strada Hărmanului sau la Sala Sporturilor, își curăță mașinile și lasă gunoiul unde apucă. Eu cred că în cazul acordării licențelor de transport ar trebui luate în calcul și astfel de aspecte”.
În final, proiectul a fost aprobat în unanimitate.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.