Se dorește izolarea Brașovului? De ce?
Județ aflat în centrul țării – nod de transport extrem de important, atât din punct de vedere strategic (poartă de acces în Transilvania) cât și ca valori de trafic pe tot parcursul anului – Brașovul este, de mulți ani, lăsat la o parte în ceea ce privește investițiile majore în infrastructura de transport.
Cel mai la îndemână exemplu este cel al mult-clamatei autostrăzi care să lege Brașovul de București, investiție care ar rezolva problema frecventelor blocaje pe DN1, una dintre cele mai circulate șosele ale României, ar facilita extrem de mult legătura între Transilvania și Muntenia și ar contribui esențial la dezvoltarea nu doar a județului Brașov, ci a întregii zone de sud-est a Ardealului. Și nici măcar n-ar fi vorba, cel puțin într-o primă fază, decât de porțiunea dintre Comarnic și Brașov, măsurând abia vreo 50 și ceva de kilometri. Ei, de peste două decenii se tooot vorbește despre tronsonul acesta, de aproape un deceniu guvernanții, indiferent de partid, se tot întrec în anunțuri de începere a lucrărilor și promisiuni de terminare a lor, în proceduri de licitație, adjudecări și anulare ori renunțare la acestea, în studii de fezabilitate și reînnoiri ale studiilor, iar pe teren nu se întâmplă nimic! Și, repet, e vorba despre niște amărâți de 50 și ceva de kilometri! Dacă, în loc să se vorbească atât fără conținut s-ar fi construit doar câte 3 kilometri pe an, adică vreo 8 metri pe zi, tronsonul ar fi fost demult gata! Pot fi de acord că autoritățile de la București sunt impotente administrativ, că nu le dă istețimea afară din casă, că nu le-a păsat și nu le pasă de Brașov, că nu mișcă nimic decât în funcție de ce le iese, dar oricum am lua-o tergiversarea cu mult peste măsură a realizării tronsonului Comarnic-Brașov nu se explică decât prin lipsa voinței politice. Adică nu s-a vrut și nu se vrea, de către mai-marii de la București (mă rezum la atât, să nu dau în teoria conspirației, precum alții ce se referă și la oarece interese străine în acest sens) realizarea acestei căi de legătură de importanță strategică.
Punerea – pentru a câta oară? – între paranteze a tronsonului Comarnic-Brașov vine aproape la pachet cu scoaterea de la naftalină a unui proiect cu mult mai puțin important și din punct de vedere strategic, și din cel al valorilor de trafic și, în genere, din orice direcție rezonabilă l-ai privi: autostrada Făgăraș-Sibiu. Pentru aceasta am fost anunțați că „s-au găsit bani”. Ce se urmărește? Oare nu cumva „ruperea” zonei Făgăraș de Brașov și „acapararea”, respectiv legarea ei de Sibiu?
Alt exemplu: DN 73, ce leagă Brașovul de zona turistica Râșnov-Bran și se continuă prin Câmpulung până la Pitești, este praf pe teritoriul județului nostru. După știința mea, n-a fost reparat capital de peste 30 de ani, compania națională de drumuri, în a cărei administrare este, preferând să toace bani pe cârpeli, pe lucrări de mântuială. Anul trecut amintita companie s-a apucat, totuși, de reparații, reușind „performanța” să reabiliteze vreo 20 de kilometri, însă în județul Argeș! În județul Brașov o fi interzis???
Despre lipsa constantă de sprijin din partea autorităților centrale a construirii aeroportului Brașov-Ghimbav (ba chiar, uneori, putându-se vorbi despre atitudine ostilă, cu accente de superioritate arogantă), nici nu cred că mai e cazul să discut, e arhicunoscută.
Iar dacă privim alocările bugetare pentru acest an la capitolul investiții în infrastructura de transport pentru județul Brașov în comparație cu Teleormanul d-lui Dragnea, cu Oltul sau cu Doljul, lucrurile devin și mai clare.
În fața acestor evidențe, cred că întrebările din titlu sunt pe deplin justificate. Dvs. ce părere aveți?
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.