Expres

BRAŞOV. Patronul de la Hanul Cotul Donului nu dă doi bani pe deciziile autorităţilor. I se pregăteşte o nouă sancţiune drastică

 

În urma unui control desfăşurat săptămâna trecută de comisarii de la Protecţia Consumatorilor Braşov, coordonaţi de şeful Centrului Regional Braşov, Sorin Susanu, la Hanul Cotul Donului, de la Timişul de Sus, s-a decis suspendarea activităţii restaurantului pe o perioadă de 6 luni, din cauza numeroaselor nereguli depistate acolo. Totodată, a fost aplicată o sancţiune de 9.000 de lei. 

Amintim că s-au găsit atunci alimente expirate de luni bune, ce erau servite clienţilor, materie primă fără acte de proveniență, mâncare mucegăită, depozitată în condiții neadecvate şi altele. 

Nici nu s-a uscat bine tuşul pe procesul verbal completat de cei de la Protecţia Consumatorilor, că administratorul hanului şi-a reaşezat produsele alimentare, chiar şi pe cele neconforme, în dulapuri şi frigidere, şi şi-a văzut mai departe de treabă, întâmpinându-şi turiştii cum a ştiut el mai bine. De remarcat este că şi-a plătit între timp amenda de 9.000 de lei.

Au aflat şi comisarii de la Protecţia Consumatorilor de acest fapt, astfel că aseară i-au făcut iar o vizită. Fără ca patronul să ştie, cel mai de vază client al restaurantului a fost directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Silviu Anghel. Acesta a făcut o comandă, apoi a solicitat factură şi bon fiscal. Nu a primit astfel de documente, nota de plată fiind înlocuită cu o foaie de monetar pe care este trecut costul meniului comandat.

Ce s-a întâmplat mai departe ne-a relatat şeful Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor – Regiunea Centru Braşov, Sorin Susanu: „Când organele de control s-au prezentat şi a fost luat la întrebări asupra activităţii sale, proprietarul a negat şi cele mai evidente lucruri. Sala restaurantului era plină de consumatori, însă patronul a spus că sunt turiştii cazaţi în hotel şi că mânâncă din ce şi-au adus cu ei, deşi pe mese erau preparate ce nu ar fi putut fi scoase din bagaje, precum ciorba. Chiar şi pe şeful ANPC îl considera tot un astfel de client”.

Astfel, s-a demarat un nou control aseară în bucătăria restaurantului, fiind identificate multe din neregulile constatate şi zilele trecute, pe care administratorul localului nu le remediase. Mai mult, a devenit agresiv în comunicare, proferând ameninţări la adresa celor care făceau verificarea şi în special a şefului lor, Sorin Susanu, după cum ni s-a spus.

Ca urmare, au fost înăsprite sancţiunile aplicate acestui restaurant.
Perioada de suspendare a activităţii a fost prelungită până la un an, iar acum se calculează şi suma amenzilor ce vor fi aplicate de Protecţia Consumatorilor pentru noile nereguli descoperite.

„Cumulat, sancţiunile pot ajunge până la 20.000 de lei, pe lângă suspendarea activităţii timp de un an, timp în care administratorul este obligat să-şi remedieze deficienţele constatate cu ocazia verificărilor noastre. De asemenea, vor fi sesizate şi celelalte instituţii abilitate pentru verificarea activităţii la această societate comercială, precum cele din domeniul fiscal, întrucât nu sunt eliberate bonuri fiscale, tocmai pentru a nu lăsa urme că desfăşoară un serviciu economic”, a precizat Susanu.  

citeşte şi

Update. BRAŞOV. Hanul Cotul Donului riscă o amendă de 50.000 de lei şi suspendarea

BRAŞOV. Protecţia Consumatorilor face iar o vizită de lucru la Hanul Cotul Donului


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button