BRAȘOV. Șeful de proiect al Drumului Poienii va primi titlul de cetățean de onoare al orașului
Un inginer argeșean stabilit de 64 de ani în municipiul Brașov va primi titlul de Cetățean de Onoare al orașului, în cadrul unei ceremonii, ca urmare a deciziei de ieri a Consiliului Local Brașov de a-i recunoaște și răsplăti simbolic activitatea din domeniul profesional, printre care se numără și coordonarea proiectului privind realizarea Drumului Poienii (în prezent DN 1E).
Alexandru Filipescu s-a născut pe 22 ianuarie 1928 de ani în comuna argeșeană Hârsești și este de profesie inginer, urmând cursurile Institutului Politehnic Bucureşti, în cadrul Facultăţii de Exploatare şi Transporturi Forestiere între 1948-1953 şi studii postuniversitare la Institutul Politehnic Timişoara – Facultatea de drumuri – 1979.
În Brașov, el a lucrat mai întâi ca asistent universitar la Institutul Forestier Braşov, la disciplinele – Drumuri, Căi Ferate şi Funiculare (1953 – 1957), apoi a fost inginer şef în cadrul sectorului Căi Comunicaţii la I.R.P. Braşov, devenit D.S.A.P.C. şi „Proiect Braşov” (1957 – 1988). De asemenea, între anii 1957 și 1972, el a fost şef lucrări şi conferenţiar universitar la Institutul Politehnic Braşov pentru disciplinele: Drumuri, Căi Ferate şi Funiculare.
Unele dintre cele mai importante proiecte rutiere, legate de numele „Alexandru Filipescu”
Una dintre lucrările emblematice care se numără printre realizările importante ale lui Alexandru Filipescu, în calitate de șef de proiect și proiectant de bază, se numără drumul Brașov – Warthe – Poiana Brașov, în lungime de 14,2 kilometri (lucrare proiectată în perioada 1961 – 1962 și executată între 1963 și 1964), conform reprezentanților Primăriei Brașov.
Tot de activitatea profesională a inginerului Alexandru Filipescu țin: modernizarea bulevardelor Carpați, Eroilor, sectorul Cercul Militar, Hidromecanica – prima lucrare stradală cu 6 şi 4 benzi de circulaţie din Braşov prin care s-a valorificat centrul oraşului cu sistematizarea parcului central şi crearea unui parcaj pentru Hotelul Aro Palace; realizarea Bulevardului Griviței cu 4 benzi cu nodul rutier „Fartec” cu un mare pasaj – pod rutier; modernizarea străzii Lungă; realizarea celor 6 benzi ale bulevardului Victoriei; alcătuirea studiului pentru Ocolitoarea Brașovului în 1981, semaforizarea automată a primei intersecții din Brașov în zona Hotelului „Aro Palace” etc..
Ca șef de colectiv, el a coordonat și supravegheat toate proiectele dintre anii 1957 – 1988 și a elaborat capitolul „Circulație” din cadrul Schițelor de Sistematizare pentru municipiul Brașov din 1960, 1965, 1970 – 1980 în cadrul căruia a indicat unele lucrări privind circulaţia rutieră şi pietonală cum ar fi – telecabină pe muntele Tâmpa (1970), Pasaje pietonale subterane în – zona pieţii Gării Braşov, zona Hodromecanica (realizate după 1970), zona Prefecturii şi magazinul STAR.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.