Expres

[ViDEO] BRAŞOV. Bonurile de ordine electronice scurtează cozile la Paşapoarte şi Înmatriculări Auto

  • img-4554.jpg
  • img-4576.jpg
 
Braşovenii nu vor mai sta la cozi interminabile la Serviciul pentru Eliberarea Paşapoartelor şi Serviciul de Înmatriculări şi Permise Auto din subordinea Instituţiei Prefectului. Ambele servicii au acum un sistem de e-ticketing prin care cetăţenii vin şi se înscriu ca solicitanţi, obţin „programare” şi nu mai sunt astfel obligaţi să stea la coadă de la primele ore ale dimineţii, pentru a prinde un loc cât mai bun.  Sistemul de eliberare a bonurilor de ordine /video 3 şi 4) de la cele două servicii este unul dintre cele mai performante amenajate de instituţiile prefectului, la nivel naţional. Sistemul este foarte simplu şi a fost testat şi de prefectul judeţului, Ciprian Băncilă. „Cetăţeanul vine şi, în funcţie de doleanţă, primire cereri sau eliberare permise, apasă, îşi ia un bon de ordine şi va fi anunţat de la ghişeu pentru a putea să-şi facă pozele sau ce mai are de făcut”, a explicat reprezentantul Guvernului în teritoriu.
„Toată preluarea este contorizată, ştim exact cât durează, după ce se încheie trecem la următorul cetăţean şi aţi văzut că există un sistem vocal, o voce de femeie, iar în baza numărului de ordine este invitat la ghişeu pentru preluarea cererii”, spune inspector principal de poliţie George Apetroaie (video 1), împuternicit şef Serviciu Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor.
Sistemul informatic de ticketing este o mare realizare pentru cele două servicii din subordinea Instituţiei Prefectului Judeţul Braşov: Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidentţa Paşapoartelor şi Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Implementarea sistemului aduce beneficii mari cetăţenilor, care nu vor mai sta la cozi interminabile, iar activitatea celor două instituţii se va îmbunătăţi considerabil. Debirocratizarea administraţiei publice a fost şi este o prioritate, de aceea cred că sistemul de e-ticketing va confirma acest deziderat. Am urmărit prin această investiţie eliminarea cozilor şi prin acest lucru crearea unui climat propice de lucru într-o instituţie a statului. Este evident şi un avantaj pentru funcţionarii de la ghişee, care vor lucra astfel într-un mediu mult mai organizat, şi sper eu că acest lucru îi va ajuta să facă progrese în plan profesional”, a declarat prefectul Braşovului, Ciprian Băncilă.
 
E mai bine şi pentru funcţionari

Braşovenii care au mai fost aici şi în alţi ani spun că acum este mult mai bine. „Este mai uşor. Ştii că ai luat bonul, ştii numărul de ordine. Nu vine altă persoană să se bage în faţă. Am mai fost şi altădată, dar nu ştii care persoană a fost în faţă, altul care se bagă în faţă şi spune că am avut loc la rând, dar am fost plecat. Acum ştii că ţi-ai luat bonul, îţi vine rândul îţi faci repede treaba”, spune un tânăr venit pentru înmatricularea maşinii.  
„Este foarte bine, este ordine, nu mai sunt alte cozi. Când am făcut paşaportul am stat cel puţin 3 ore la coadă. Acum, dacă vezi că ai 200 de persoane în faţă, te duci, îţi faci treaba şi revii, nu stai în picioare ore întregi în aer irespirabil”, spune o braşoveancă venită cu fetiţa.
Mult mai bine este însă şi pentru angajaţii de la Paşapoarte, care acum sunt mai puţini faţă de cât ar fi nevoie. „Noi am mai rămas 14 dintre care 12 efectiv, avem un angajat cu mari probleme medicale, un alt angajat în creştere copil, practic suntem 11 şi cu şeful Serviciului 12. Facem faţă cu greutate. Sistemul acesta este şi o gură de oxigen pentru noi, lucrăm şi noi omeneşte, în condiţii normale noi ar trebui să fim minim 22”, spune Apetroaie.

Sistem electronic cu asistent uman, deocamdată

Dacă la Paşapoarte acum nu este o cerere foarte mare, la Permise, oamenii aflaţi la cozi umplu tot spaţiul din faţa ghişeelor. „E un număr mare de persoane şi încercăm să facem faţă cu tot efectivul prezent aflat la serviciu. În prezent, media este de 21 de lucrători şi un flux de 500-600 de persoane zilnic. Dar ajungem în perioadele aglomerate la 1.000 de solicitări pe zi, pentru cele trei tipuri de servicii pe care le oferim”, a explicat comisar şef Viorel Popescu, şef Serviciu Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

În ciuda afişelor mari puse peste tot, cei doi şefi de servicii au fost nevoiţi să desemneze câte un funcţionar care să-i îndrume pe oameni spre aparatele care dau bonuri de ordine. „Unii nu sunt atenţi, vin şi stau la coadă şi se trezesc după un timp că nu au bon de ordine. Alţii apasă prea tare pe ecran, aşa că, deocamdată, până se familiarizează lumea cu sistemul, este cineva de la noi care îi ajută”, a precizat Popescu.

Cele mai solicitate perioade la ambele servicii sunt trei pe an: lunile de vară (de vacanţă şi concedii), înaintea sărbătorilor de iarnă şi înaintea sărbătorilor de Paşti.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button