BRAȘOV. Vârstnicii se plâng că sunt păcăliți cu „aparate-minune”
Diferențele dintre cele două tipuri de comerţ – cel tradiţional (în magazine) şi cel desfăşurat în afara spaţiilor clasice (online, din uşă în uşă, prezentări etc) – ca și condițiile în care produsul poate fi returnat şi puteţi cere banii înapoi sunt câteva dintre lucrurile pe care le-au aflat seniorii, la sfârşitul săptămânii trecute, de la Sorin Susanu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, în cadrul şedinţei de Comitetului Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice, de la Prefectură.
Lămuririle au fost făcute în condiţiile în care, într-o şedinţă anterioară, vârstnicii povesteau că unii sunt invitaţi la diverse prezentări ale unor aparate-minune, pe care sunt îmbiaţi să le cumpere la preţuri foarte mari şi nu ştiau în ce condiţii puteau cere să returneze produsul şi să ceară banii înapoi.
„În cazul comerţului clasic, produsul poate fi returnat şi puteţi cere banii înapoi, numai dacă magazinul respectiv afişează în mod clar o asemenea politică. În cazul comerţului din afara spaţiilor, produsul poate fi returnat fără niciun fel de probleme în termen de maxim 14 zile, cu notificare scrisă a comerciantului. Nu vă lăsaţi duşi cu vorba, dacă aţi achiziţionat ceva în cadrul comerţului diferit de cel tradiţional. Faceţi notificare scrisă, duceţi produsul şi cereţi banii înapoi, în termen de 14 zile. Dacă este depăşit termenul, nu mai puteţi face acest lucru şi se profită de acest fapt”, a subliniat Sorin Susanu.
Pagube de mii de lei
Șeful CRPC Brașov a precizat că s-au înmulţit reclamaţiile referitoare la cumpărarea unor produse aşa-zis minune, precum saltele ortopedice, aparate de purificat apa etc. „Fiţi cu băgare de seamă şi la ce semnaţi. O dată semnat contractul, lucrurile sunt mai delicate”. Noua păcăleală, după metoda „Accidentul”, a fost denunţată de pensionari, la şedinţa precedentă. Iar păcăleala, după cum spun ei, înseamnă pierderea a mii de lei. „Există o metodă practicată de diverşi oameni, sub pretextul diferitelor aparate care au funcţii de însănătoşire. Oamenii sunt atraşi în nişte prezentări, dar nu au nivelul necesar de cunoştinţe. Aparatele sunt vândute la preţuri foarte mari şi astfel sunt înşelaţi pe bună dreptate. Sunt prezentări – am fost chiar eu la una şi prezintă aparate care, vai de mine! ce sănătos te fac -, dar preţurile de achiziţie sunt extraordinar de mari. Oamenii care mai au un ban deoparte cumpără şi după scurt timp îşi dau seama că au luat cea mai mare păcăleală. Mai mult, chiar una din firme cu asemenea prezentări spunea că facilitează credite prin bancă”, a explicat Florentin Giurgea, preşedinte al Consiliului Judeţean al Persoanelor Vârstnice şi, de aproape două luni, noul preşedinte al Uniunii Judeţene a Pensionarilor. Reprezentanţii Poliţiei Braşov au anunţat că vor verifica aceste firme în colaborare cu Protecţia Consumatorului.
Directorul executiv al Casei Judeţene de Pensii (CJP) Braşov, Mady Brescan, a solicitat materiale informative, care să fie afişate la sediul instituţiei, pentru ca oamenii să se ferească de astfel de fapte.
Consum zero, total de plată: 7,8 lei
Probleme sunt şi la telefonia fixă, potrivit surse amintite. „Sună pentru prelungirea unui abonament, promit un telefon şi precizează că atunci când va fi livrat este necesară o semnătură, dar au fost cazuri în care cei care au semnat, au semnat de fapt un act adiţional la contract. Este o practică nu foarte răspândită şi sperăm să rămână aşa, dar repet, fiţi atenţi la ce semnaţi. Există însă posibilitatea de denunţare unilaterală a contractului”.
În altă ordine de idei, şeful CRPCBraşov a mai precizat că vor fi făcute verificări şi la cei care furnizează gaz: „Avem cazuri în care consumul este 0, restanţa este 0, dar totalul de plată este 7,8 lei”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.