Brașov. Asociația Femeilor de Afaceri a lansat cea de-a III-a ediție a proiectului „Liderii de mâine”
Asociația Femeilor de Afaceri și a Femeilor Conducătoare de Întreprinderi Brașov (AFAFCI) a lansat, astăzi, la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, cea de-a treia ediție a proiectului „Liderii de mâine Brașov”. Principalul obiectiv urmărit este educarea tinerilor în spiritul apartanenței la comunitatea locală brașoveană, prin informarea lor cu privire la „mecanismul de funcționare” al acesteia și conștientizarea lor despre implicarea civică. Beneficiarii direcți sunt elevii claselor a XI-a din șase colegii brașovene: Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă”, Colegiul Național „Grigore Moisil”, Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Colegiul Național „Unirea”, Liceul „Iohannes Honterus” și Colegiul Național „Aprily Lajos”. După un proces de selectare, elevii vor participa la șase sesiuni de pregătire conținând următoarele module tematice: economie, administrație locală, siguranța cetățeanului, educație, turism și leadership.
„La ediția a III-a a proiectului «Liderii de mâine» participă șase colegii și licee, în timp ce la edițiile anterioare au participat numai câte trei. Fiecare elev care s-a înscris a trebuit să prezinte un filmuleț de maxim un minut în care să ne spună motivațiile care îl fac să se înscrie la acest proiect. Filmulețele sunt toate foarte frumoase, iar elevii sunt deosebiți. Am fost suprinsă să constat că în motivații ei spun că vor să schimbe Brașovul, vor să schimbe țara și nu vor să plece în străinătate”, a declarat Lămâița Stamate, managerul de proiect „Liderii de mâine”.
Sesiunile de pregătire se vor desfășura pe o perioadă de șase luni, în fiecare lună fiind programat câte unul dintre module. Cea de-a III-a ediție a proiectului va fi implementată începând cu anul școlar 2016-2017. Sesiunile de pregătire vor include prezența reprezentanților instituțiilor locale care vor fi principala sursă de informații în întâlnirile cu elevii. În cadrul acestora se încearcă clarificarea rolului fiecărei instituții și aria sa de acțiune.
„Vom începe cu modulul administrativ. Elevii vor merge la Primărie, Prefectură și Consiliul Județean. Ei vor avea ocazia să participe la o ședință a Consiliului Județean. Vor vedea pe viu cum se administrează un oraș, respectiv un județ. După aceea, vom avea modulul economic, cu vizite la două firme brașovene, o multinațională și o companie cu capital românesc. Vor vorbi cu directorii de acolo, care sunt niște lideri locali și de acolo vor avea ce să învețe. Pe urmă, continuăm cu siguranța cetățeanului, modul care se va desfășura la Poliție. De fiecare dată, Poliția are câte ceva interesant să le arate elevilor, iar ei sunt surprinși în mod plăcut. Întotdeauna, Poliția a fost votată pozitiv”, a subliniat Lămâița Stamate, managerul proiectului.
În acest fel, viitori lideri vor avea cunoștințele necesare pentru a porni un dialog coerent, între comunitate și actorii publici, pe diferite probleme, în funcție de specificul fiecărei instituții. Inițiatorii proiectului doresc, astfel, să dezvolte spiritul comunitar în rândul tinerei generații.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.