[ViDEO] BRAŞOV. Ultimul hop înainte de a redeschide şantierul la Aeroport
Dacă se rezolvă situația juridică a terenului, adică transferul acestuia de la Institutul Cartofului la Consiliul Județean, autoritățile brașovene ar putea investi 10 milioane de euro, anul viitor, în realizarea turnului de control și a căilor de rulare pentru Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav.
Situația juridică a terenului aeroportului de la Ghimbav se apropie de clarificarea definitivă, după ce s-a luat decizia amendării Legii 197/2009, prin care s-a cedat inițial suprafața de 200 de hectare de la Institutul Cartofului și suspendarea actului normativ emis în 2015, a cărui modificare fusese aprobată de Senat în procedură de urgență, luna trecută. Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a explicat ieri, într-o conferinţă de presă la care l-a avut invitat şi pe primarul George Scripcaru, de ce s-a recurs la această variantă. Veştea a ţinut, în primul rând, să le mulţumească tuturor celor care s-au implicat în ultimii aproape zece ani în acest proiect, începând cu fostul preşedinte CJ, Aristotel Căncescu, Guvernului care a dat ordonanţa 41/2007, parlamentarilor care au dat legea din 2009, actualilor parlamentari şi „bunelor intenţii de anul trecut” – concretizate în Legea 297/2015. „Din iulie și până acum, datoria noastră a fost de a găsi soluții pentru a debloca situația pentru ca investiția să continue. Apreciez ce s-a făcut până acum și îi mulțumesc atât fostului președinte Aristotel Căncescu pentru ceea ce a făcut, dar și parlamentarilor care s-au implicat în această problemă. Însă noi trebuie să alegem alt parcurs. Ştiţi că am fost la Comisia juridică şi la cea de Agricultură, săptămâna trecută. Am fost destul de speriat într-o primă etapă, credeam că sunt destul de multe bariere, pentru că nu aveam un punct de vedere favorabil al Guvernului şi atunci am cerut audienţă şi la Cancelaria prim-ministrului, am fost la Ministerul Dezvoltării, Ministerul Justiţiei, Ministerul Economiei, împreună cu colegii mei, şi am încercat să agreăm varianta cea mai bună ca să obţinem avizul favorabil al Guvernului. Forma cea mai bună a fost de-a modifica vechea ordonanţă de Guvern şi vechea Lege 197/2009. Sunt o serie de amendamente, iar toate acestea, împreună cu motivarea lor, vor fi supuse pe rând în plenul Camerei Deputaţilor, posibil, săptămâna viitoare. Dacă tot acest parcurs are cursul normal şi nu văd de ce nu ar fi, ne apucăm de efectiv de treabă. Important este să avem cadrul legal”, a declarat Veştea.
„Când avem cadrul legal, ne apucăm efectiv de treabă”
Şeful administraţiei a subliniat că, odată cu clarificarea situației juridice a terenului, autoritatea județeană se poate apuca efectiv de realizarea proiectului, fiindcă există fonduri pentru continuarea lucrărilor. „CJ Brașov are deja contractat un credit de 5 milioane de euro, o parte pentru aeroport și o parte pentru Spitalul Judeţean, iar dacă vom obține finanțare de la Compania Națională de Investiții pentru reabilitarea Corpului B al Județeanului, o să facem toate diligențele la bancă pentru a aloca în întregime suma pentru continuarea lucrărilor la aeroport. De asemenea, și o parte din excedentul bugetar o s-o direcționăm către acest proiect. Cred că anul viitor am putea investi 10 milioane de euro în acest obiectiv, respectiv să continuăm cu amenajarea celorlalte suprafețe de mișcare și chiar să construim turnul de control”, a explicat Adrian Veștea. Acesta a precizat că, până acum, investiția Consiliului Județean în acest obiectiv este de 24,7 milioane de euro, iar suma necesară pentru finalizarea lucrărilor (după actualizarea studiului de fzabilitate) este de 35 de milioane de euro.
Se caută soluţia optimă de asociere cu Primăria Braşov
Veștea a subliniat faptul că odată ce se vor clarifica toate aspectele juridice va trebui găsită și modalitatea optimă de asociere atât cu Primăria Brașov, cât și cu alți parteneri interesați în vederea finalizării obiectivului. „În funcție de fondurile care mai sunt necesare, trebuie să vedem modalitatea de implicare a municipiului în acest proiect. Trebuie să vedem care este cadrul legal și cel mai simplu prin care municipiul se poate implica, adică foaia de parcurs din punct de vedere financiar, al execuției și operării”, a menţionat George Scripcaru. El a şinut de asemenea să mulţumească parlamentarilor şi să-şi exprime încrederea că nu vor pune beţe în roate şi, indiferent de culoarea politică, „vor vota acest proiect, fiindcă este un proiect al Braşovului, nu unul al vreunui partid”.
„Nu este temă de campanie electorală”
De altfel, preşedintele CJ a ţinut să se delimiteze de încercările unora de-a specula politic, electoral, această temă. „Am regretul că tot acest demers se petrece în perioada de precampanie electorală. Numai că noi ne-am preluat mandatele din iulie şi ştiţi însă şi dvs. că există un foarte mare interes faţă de acest proiect printre cetăţeni, dar ne întâlnim şi cu persoane sceptice, cu persoane care şi-au pierdut încrederea şi care se gândesc că cine ştie ce motive ar putea duce la blocarea investiţiei. De aceea ţin să-i informez de toate demersurile pe care le facem, în aşa fel încât toată comunitatea braşoveană să ştie concret ce se întâmplă acolo. Asta vom face şi după campania electorală, o să se vadă că nu a fost vorba despre speculaţie politică”, a mai spus Adrian Veştea.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.