BRAŞOV. ALIEN – întâlnirea muzicii rock cu fenomenul OZN
Mâine, începând cu ora 16.00, la librăria OKIAN din Brașov (str. Mureșenilor nr. 1), Clubul de science-fiction și fantasy ANTARES vă provoacă la un eveniment inedit. Un mix între rock și UFO. Astfel, mari rockeri, deopotrivă soliști și trupe, recunosc influențele și inspirațiile care le-au marcat creațiile muzicale.
Unul dintre membrii clubului, Tănase Gheorghe, a pregătit un material extrem de bine documentat și realizat de el, cuprinzând, pe lângă alți artiști rock, câteva nume emblematice: Elton John cu I’ve Seen the Saucers de pe albumul Caribou, 1974; Styx cu Come Sail Away de pe albumul The Grand Illusion, 1977; Megadeth cu Hangar 18 de pe albumul Rust in Peace, 1990; David Bowie cu Starman de pe albumul The Rise and Fall of Ziggy Stardust, 1972.
Pentru audierea și vizionarea prezentării, Clubul ANTARES invită iubitorii de science-fiction și pasionații de muzică rock să petreacă o după amiază atractivă și interesantă. Intrarea liberă.
De ce ALIEN ROCK!
Muzicieni de seamă ai rock-ului mondial mărturisesc că, uneori, s-au inspirat din fenomenul OZN.
Muzica rock își are rădăcinile în genul muzicii rock’n’ roll sau rock and roll (s-a dezvoltat în Statele Unite începând cu anii ’40), stil care mai apoi cuprinde întreaga planetă.
Stilul rock debutează odată cu deceniul cinci și de-a lungul timpului a generat sute de artiști, mii de capodopere și milioane de fani, încântându-ne cu magia ritmului descătușat de formele conservatoare de până atunci, schimbând radical conceptele despre muzică, inspirând chiar și moda.
Luând în considerare perioada apariției muzicii rock și primele studii efectuate asupra spațiului cosmic între 1950-1955, probabil nu reprezintă nici o surpriză faptul că muzicieni de diferite genuri ale rock-ului și-au ridicat privirile spre cer, spre a concepe un nou suflu poetic în avântul creației artistice.
Pe când unele cântece s-au axat pe subiecte precum rachete cosmice sau cowboy spațiali, altele au încercat să redea ideea vizitelor ființelor extraterestre, cu navele lor neobișnuite, numite UFO (Unidentify Flying Object) sau OZN (Obiecte zburătoare neidentificate), cunoscute drept și farfurii zburătoare, datorită aspectului lor plat și rotund.
Literatura este generoasă cu această temă. În afară de literatura zisă de specialitate, dedicată aspectelor OZN-istice, care se ocupă atât de speculații și terorii conspiraționale cât și de fenomenologia și istoria UFO, studii științifice și cercetări, implicarea guvernamentală (mai ales cea a Statelor Unite ale Americii), descoperiri și recuperări de nave extraterestre, răpiri și latura psiho-socială, science-fictionul a dezvoltat un întreg gen consacrat acestui subiect.
S-au scris o multitudine de romane, povestiri, piese de teatru despre OZN-uri și extratereștri, ființe venite din spațiu sau de pe alte planete, cu intenții dușmănoase sau prietenoase. S-au realizat filme cinematografice, unele de mare succes comercial (numai în decada anilor 1950 -1960, intervalul în care fenomenele UFO iau amploare în conștiința populației (vezi cazul Roswell UFO Incident, 1947) au apărut peste 60 de filme science-fiction, abordând subiectul OZN, al vizitatorilor extraterești și invaziei Pământului.
Amintim doar două pelicule din cele mai cunoscute filme ale acelor timpuri: The Day the Earth Stood Still, 1951, bazat pe povestirea Farwell to the Master a scriitorului Harry Bates și The War of the Worlds, 1953, adaptarea romanului cu același nume a lui H. G. Wells, scris în 1897. De asemenea, lista lungă continuă cu nenumărate seriale de televiziune, jocuri video, benzi desenate, animații, publicații, reviste, figurine de E.T. și diverse obiecte reprezentând farfurii zburătoare.
În spațiul muzicii, rock-ul este un gen de exprimare care s-a potrivit cel mai bine cu UFO-logia, caracterizându-se prin pasajele instrumentale dominate de instrumente precum orga electronică, sintetizatorul, chitara experimentală, ce au dat culoare și esență temelor lirice.
La începutul anilor ’80 a apărut subgenul space-rock, una din expresiile artistice ale unor trupe și soliști precum Pink Floyd, The Beatles, Hawkwind, David Bowie.
Tema space-rock-ului a continuat de-a lungul deceniilor, iar în prezent o regăsim și la Radiohead, Nebula, Thirty Seconds to Mars și alții.
Space music, pe lângă space-rock, este un subgen de muzică care și-a pus amprenta pe multe producții cinematografice de factură science-fiction. Fac doar o scurtă referire la filmul Blade Runner (1982, film american de factură tech-noir science fiction, regizat de Ridley Scott, cu Harrison Ford, Ruthger Hauer, Sean Young, adaptare a romanul Do Androids Dream of Electric Sheep, 1968, a scriitorului Philip K. Dick), a cărui coloană sonoră este semnată de Vangelis (Evangelos Odysseas Papathanassiou, muzician grec).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.