BRAŞOV. Producătorul local de energie termică BEPCO încearcă să rezolve cu noua administraţie locală criza apei calde
Producătorul local de energie termică BEPCO a trimis o adresă, ieri, către instituţiile administrative din Braşov – Municipiul Braşov, Consiliul Local, secretarul municipiului, în atenţia Prefecturii Braşov şi a societăţii Tetkron SRL (aflată în subordinea CL), prin care solicită o întâlnire de urgenţă, pentru discutarea problemelor apărute în urma întreruperii serviciului de termoficare către o bună parte a populaţiei din oraş şi găsirea de soluţii „pentru ieşirea din impas şi reorganizarea serviciului public de termoficare pe baze durabile”.
Amintim că furnizarea agentului termic către populaţie a fost sistată din 7 aprilie 2016, obligând la duşuri reci 10.700 de familii (aproximativ 30.000 de cetăţeni ai urbei).
„Acest fapt s-a datorat restanţelor înregistrate de către Tetkron SRL – al cărei acţionat majoritar este Municipiul Braşov, pentru plata energiei termice achiziţionate de la societatea noastră în anul 2015 şi 2016, restanţe pe care cu bună credinţă am fost de acord să le eşalonăm astfel încât să se poată asigura continuitatea serviciului public de alimentare cu energie termică către populaţie. Acordul de eşalonare la plata datoriilor SC Tetkron SRL a fost însuşit şi semnat inclusiv de către Municipiul Braşov, în şedinţa Consiliului Local din data de 6 aprilie 2016, transferul către distribuitorul de energie termică Tetkron, a fondurilor necesare plăţii combustibililor, aferenţi energiei termice achiziţionate, a fost blocat”, se reaminteşte în notificarea la care facem referire, semnată de administratorul Bepco, Simina Costan.
Sursa citată continuă spunând că situaţia prezentată, de altfel cunoscută la nivel local, „a fost generată, în principal, de deciziile, acţiunile şi mai ales inacţiunile reprezentanţilor Municipiului Braşov şi ale aparatului tehnico-administrativ din subordine, care au condus la întreruperea intempestivă a funcţionării SACET Braşov şi periclitarea şi tergiversarea culpabilă şi iresponsabilă a implementării unor soluţii de realuare a furnizării agentului termic”.
„Orice tergiversare suplimentară a implementării unor soluţii va conduce la acutizarea iremediabilă / permanentizarea situaţiei actuale de criză, respondabilitatea pentru aceasta urmând să revină în acest caz, deopotrivă, şi noului Consiliu Local (…) Considerăm că întâlnirea ar trebui să aibă loc imediat după preluarea mandatelor de către consilierii locali validaţi, anterior întâlnirii solicitate de Engie, pentru a avea posibilitatea de a vă pune la dispoziţie documente şi informaţii în măsură a vă permite să aveţi o reprezentare cât mai corectă a situaţiei SACET şi a soluţiilor încă posibile de redresare, soluţii care să poată fi ulterior propuse şi discutate cu reprezentanţii Engie, în încercarea de a-i păstra ca parteneri ai Municipiului Braşov/SACET Braşov”, se arată în încheierea adresei.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.