BRAȘOV. Ce au voie să facă candidații la alegerile locale din 2016 pentru a te convinge să îi votezi?
Alegerile se apropie. Campaniile electorale sunt pregătite „minuțios”, încă din umbră. Puțini brașoveni știu însă ce au, dar şi ce nu au voie să facă, din punct de vedere legal, viitorii candidați pentru a-i convinge să-i voteze și unde pot semnala neregulile întâlnite.
„Broșuri, pliante, tot ce înseamnă material tipărit de mici dimensiuni”
Dacă anii trecuți, candidațiilor li se permitea să își anunțe intenția de a prelua conducerea urbei prin fel și fel de bannere, mesh-uri, panouri publicitare, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, publicitate luminoasă și publicitate pe vehicule, fiecare după posibilități, acum legea a devenit mult mai strictă.
Astfel, cei care râvnesc la voturile brașovenilor pot să folosească doar afișe electorale (broșuri, pliante) de mici dimensiuni, care, obligatoriu, vor trebui să aibă „ștanțat” denumirea competitorului care le-a comandat, denumirea operatorului economic care le-a realizat, codul unic de idetificare atribuit de AEP și tirajul.
„Afișe electorale cu dimensiuni de cel mult 500 mm o latură și 350 mm cealaltă latură; afișele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură și 250 mm cealaltă latură și vor fi amplasate în locurile speciale pentru afișaj stabilite prin dispoziția primarului”, arată reprezentanţiil Autorității Electorale Permanente.
Referitor la panourile publicitare existente
Întrebați fiind de panourile publicitare care deja au „răsărit” în diferite colțuri ale orașului, reprezentanții AEP Brașov au menționat că în data de 6 mai nu ar trebui să mai existe, în caz contrar, candidații fiind pasibili de sancțiune.
„Atunci ar trebui să nu existe. În 6 mai sunt pasibili de sancțiune. Vă asigur că vom aplica sancțiuni”, a explicat Claudiu Petra, purtător de cuvânt al AEP Brașov.
Acest subiect a fost dezbătut pe larg în materialul „Campania electorală poate avea loc oricând… Mai puţin în timpul campaniei electorale!”.
Materialele scrise, audio sau video
Cum propaganda electorală nu se oprește doar la fluturași, door hangers, calendar și flyers, Legea nr. 334/2006, republicată, îi „îngrădește” pe candidați chiar și atunci când își anunță intențiile prin mass-media.
„Este considerat material de propagandă electorală orice material scris, audio sau video care îndeplinește următoarele condiții: se referă în mod direct la un candidat sau partid politic care participă la alegeri, clar identificat; este utilizat în perioada 6 ma i- 4 iunie, ora 07:00; are obiectiv electoral și se adresează publicului larg sau depășește limitele actiității jurnalistice de informare a publicului”, se mai arată în Legea 334/2006, republicată.
Sondajele electorale
Totodată, în cazul prezentării de sondaje de opinie cu conținut electoral, comandate de competitorii electorali, acestea trebuie însoțite de informații precum denumirea instituției care a realizat sondajul, data sau intervalul în care a fost efectuat sondajul, dar și metodologia utilizată.
Neregulile întâlnite în județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu pot fi semnalate la birourile Autorității Electorale Permanente, la Filiala Centru la numărul de telefon 0268.414 554 sau la adresa de e-mail filiala.brașov@roaep.ro.
CITIȚI ȘI:
Campania electorală poate avea loc oricând… Mai puţin în timpul campaniei electorale!
SUSPANS. Alt scenariu privind o eventuală candidatură independentă a lui George Scripcaru
Candidează George Scripcaru ca independent la Primăria Braşov?
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.