Expres

BRAŞOV. „Accidentul mortal de pe Calea Bucureşti nu are nici o legătură cu semnalizarea trecerii de pietoni”

 

Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, a negat vehement orice legătură între accidentul mortal de vineri seară – când o elevă de 16 ani de la Unirea a fost spulberată pe o trecere de pietoni de pe Calea Bucureşti – şi semnalizarea „zebrei” respective. „Trebuie să fie foarte clar, accidentul acela nu a avut drept cauză faptul că traversarea nu este vizibilă. Trecerea aceea de pietoni are şapte-opt elemente de semnalizare şi presemnalizare: semnele de circulaţie, pe ambele trotuare şi pe mijlocul drumului, pe insula aceea, benzi rezonatoare, atât de presemnalizare, cât şi de semnalizare, bec intermitent, flux luminos perpendicular. Singurul element suplimentar ar putea fi semaforizarea lui”.

Toarcea a precizat că la Primărie nu a ajuns de la Poliţia Braşov nici un document – cum s-a vehiculat – care să conţină lista a circa 30 de treceri de pietoni din municipiu care prezintă risc pentru siguranţa pedeştrilor. „Acum vreo două săptămâni au solicitat îndepărtarea panourilor publicitare de pe Calea Bucureşti, de pe mijloc, fiindcă ar împiedica vizibilitatea şi în două zile ne-am conformat. Nimic altceva, până astăzi, legat de trecerile de pietoni”, a mai spus el.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei a ţinut să puncteze că nici unul dintre accidentele, mortale sau nu, de pe trecerile de pietoni din municipiu, nu s-a produs din cauză că acestea nu ar fi fost semnalizate corespunzător: „Conform legii, semnalizarea trecerii de pietoni se face vertical – cu pătratul albastru şi orizontal – cu „zebra”. Atât. În Braşov, este o certitudine, nu există treceri de pietoni care să nu fie semnalizate conform normativelor legale în vigoare. Mai mult de atât, la majoritatea există elemente suplimentare de siguranţă, pe care ne-am străduit de-a lungul anilor să le punem, tocmai pentru cetăţeni, şi de aceea continuăm cu creşterea măsurilor de securitate. Dacă ar fi fost victime în accidente din cauză că Primăria nu şi-ar fi făcut treaba, am fi fost sancţionaţi”.

Din acest motiv, Sorin Toarcea crede că s-a pornit o campanie, prin care unii arată cu degetul către Primărie, doar pentru a nu-şi asuma propria inactivitate: „Patru  accidente mortale pe trecerea de pietoni înseamnă mult. Şi dacă era unul era mult. Dar noi am făcut şi facem tot ceea ţine de noi, chiar mai mult decât spune legea. Să-şi asume fiecare ceea ce nu a făcut sau nu a făcut destul. Poliţia spune că a luat 500 de carnete pentru viteză şi pentru neacordarea priorităţii pietonilor. Trebuia să ia 5.000, să fie radare peste tot, să facă ceea ce trebuie să facă”.

Pe de altă parte, purtătorul de cuvânt al municipalităţii este convins că accidentele rutiere se datorează lipsei de educaţie rutieră a participanţilor la trafic, fie ei pietoni, dar mai ales şoferi. „În cazul tragediei de vineri a fost de vină viteza excesivă, nu trebuie să fii specialist ca să îţi dai seama că avea viteză prea mare. Trebuie să conduci prudent, să ai comportament preventiv, iar cei care nu se conformează trebuie sancţionaţi drastic, tot pentru a preveni asemenea tragedii”, a încheiat Toarcea.

Articole asemănătoare

Citiţi şi:

BRAŞOV. Ultimul accident mortal de pe Calea Bucureşti a determinat Poliţia Rutieră să ceară resistematizare în oraş

BRAŞOVUL e „un oraş neprietenos cu pietonii”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button