Expres

Grigore Todoran, Camera Taximetriştilor Braşov: „Numai clienţii aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice sau cu hainele murdare pot fi refuzaţi!” Ce mai prevede legea!

Protecţia Consumatorilor a scos un pliant informativ, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor

  • f0bd36f4-9ef4-4ae2-80ef-ee81cdd11e31_204654.jpg
  • 379aac18-58f1-4f18-b397-b9d14579d46d_204655.jpg
  • 1fc5b0b3-efd8-44bb-b305-a1dd2042dc53_204656.jpg
 

În urma discuţiilor purtate cu reprezentanţii principalelor firme de taximetrie din Braşov, comisarii Protecţiei Consumatorilor au elaborat un pliant pentru a veni în sprijinul clienţilor şi a-i informa ce drepturi şi obligaţii au, precum şi ce este de făcut atunci când taximetriştii le încalcă aceste drepturi. Pliantul, care se va găsi de mâine în autoturismele folosite de cel puţin două dintre firmele cunoscute în Braşov, ne-a fost arătat de către şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Braşov, Sorin Susanu, în prezenţa preşedintelui Camerei Taximetriştilor din judeţul Braşov, Grigore Todoran. 

„În ultima perioadă, nemulţumirile privind serviciul de taximetrie au fost tot mai frecvente, fiind legate în principal de refuzul unor curse, tarif mai mare decât cel normal, comportament inadecvat din partea taximetristului… De aceea, am efectuat numeroase controale, care au scos la iveală următoarele nereguli: lipsă atestat, tarife diferite faţă de cele afişate, lipsa omologării metrologice a aparatelor de taxat, informaţii incorecte sau incomplete (spre exemplu, nu exista ecuson), lipsa sau termenul de valabilitate expirat în cazul truselor medicale şi al extinctoarelor. Nu vorbim despre un fenomen general valabil. Tocmai de aceea, am colaborat cu reprezentanţii firmelor de taximetrie, pentru ca cei câţiva inşi care încalcă regulile să fie eliminaţi din domeniu”, ne-a explicat şeful CRPC Braşov. 

În discuţie, panouri informative în zonele cu probleme

Tot pentru informarea clienţilor, Protecţia Consumatorilor a trimis o adresă Primăriei Braşov, pentru amplasarea unor panouri informative în principalele zone cu probleme (Gara Braşov, Modarom, Livada Poştei şi Poiana Braşov). Panourile ar urma să conţină informaţii despre firmele autorizate, tarifele practicate şi alte atenţionări. „Informaţiile vor fi şi în limba engleză, pentru că turiştii sunt cele mai importante victime”, a explicat sursa citată.

La rândul său, Grigore Todoran, preşedinte al Camerei Taximetriştilor Braşov din 2003, ne-a explicat că, prin lege, taximetriştii sunt obligaţi să ia orice client, indiferent de lungimea cursei, cu excepţia cazurilor în care persoana respectivă se află sub influenţa băuturilor alcoolice sau are hainele murdare şi ar putea deterioara interiorul autoturismului. Totodată, el ne-a explicat că, în cazul în care taximetristul îşi ia în maşină membri ai familiei, trebuie să dea jos semnul de taxi sau să pornească aparatul de taxat.

Drepturile clienţilor

Revenind la pliantul întocmit de CRPC Braşov, în acesta se regăsesc următoarele sfaturi: „Nu urcaţi într-un taxi care nu are toate elementele de identificare (inscripţia «taxi», plachetă cu autorizaţia, turelă), nu acceptaţi o negociere prealabilă, nu acceptaţi deplasarea fără pornirea aparatului de taxat, solicitaţi şi păstraţi bonul fiscal (n.r. este necesar, dacă vreţi să depuneţi reclamaţie la Protecţia Consumatorilor), nu plătiţi contravaloarea cursei dacă nu primiţi bon fiscal, tarifele (zi/noapte) trebuie să fie afişate la exterior, pe uşa din faţă, iar în interior, pe bordul maşinii”. Placheta cu autorizaţia taxi trebuie afişată pe uşa din spate.

Este de menţionat că, taximetristul trebuie să aleagă cel mai scurt drum până la destinaţie sau cel solicitat de client şi că nu are dreptul să refuze cursa, oricât de scurtă ar fi aceasta. Totodată, şoferul trebuie să aibă într-un loc vizibil un ecuson cu datele de identificare. 

În cazul în care clienţilor le-au fost încălcate din drepturi, ei pot să refuze cursa, să sesizeze dispeceratul firmei de taxi, să întocmească plângere la Protecţia Consumatorilor şi chiar să anunţe Poliţia (spre exemplu, dacă şoferul este agresiv).

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button