Expres
Gara BRAȘOV, „cuibul înghețat” al consumatorilor de alcool și aurolac (GALERIE FOTO)
În frig, printre persoane băute sau chiar drogate – în asemenea condiții așteaptă călătorii sosirea trenurilor, în Gara Brașov, în condițiile în care sălile de așteptare sunt încuiate, iar clădirea nu este supravegheată de vreun agent, după cum au constatat, astăzi, comisarii Protecției Consumatorilor Brașov, cu ocazia unui control.
După cum se poate vedea într-una dintre fotografii, termometrul indica 10,2 grade Celsius în sala de unde se cumpără bilete de tren și unde se află câteva scaune – nu puține ocupate de persoane aflate în stare de ebrietate. Nu-i de mirare temperatura scăzută din Gară, dat fiind că ușile de acces erau ținute larg deschise, deși afară erau doar câteva grade și ningea.
„Nu este normal ce se întâmplă! Sunt călători care au de așteptat trenul chiar și patru-cinci ore, de exemplu, și nu pot să stea la temperatura asta, în timp ce sălile de așteptare sunt încuiate, fără scaune”, a explicat unul dintre comisari.
Cu aurolacul în gară…
Printre cei care pierdeau vremea în gară, neavând ce căuta acolo, se număra și un tânăr care trăgea nestingherit din aurolac, mutându-se din loc în loc (de la baza scărilor, în zona panourilor informative, apoi pe lângă sălile de așteptare încuiate). Nici un responsabil de gară nu se afla în preajmă, ca să-l întrebe de sănătate… Ba din contră, la un moment dat, în timp ce șeful Centrului Regional pentru Protecția Consumatorilor Brașov, Sorin Susanu, ne oferea informații cu privire la neregulile constate, băiatul și o tânără – probabil cunoscută de-a lui – s-au luat la bătaie, mai în joacă, mai în serios, fără ca vreun agent de pază să intervină – dat fiind că sala era nesupravegheată.
„La prima vedere, siguranța călătorilor nu este asigurată, pentru că există foarte multe persoane în stare de ebrietate sau care ridică semne de întrebare și nici un fel de agent de pază sau o altă persoană care să le ofere siguranța necesară. Mai mult decât atât, informațiile pe care la momentul de față le verificăm ne ridică semne de întrebare, fiind suspiciuni asupra corelării datelor care sunt afișate pe panoul electronic cu informațiile de la ghișeu și cu cele din mediul online. Vă dau un exemplu: pe internet spune că ar exista vagon direct Brașov-Timișoara, în realitate călătorii fiind nevoiți să schimbe vagonul. Este incorect și vor fi sancționați. Acum câteva săptămâni, administratorul gării a mai fost sancționat pentru informații incorecte și incomplete cu 5.000 de lei și i s-a atras atenția să remedieze de urgență aceste aspecte, pentru a nu mai induce în eroare călătorii. Din păcate, se pare că lucrurile nu s-au rezolvat”.
Astfel, persoanele care se uită pe panoul electric află că trenul va ajunge într-un anumit timp, iar la birou s-ar putea să primească alte informații, având de ghicit care o fi cea adevărată (dacă este vreuna)…
Probleme de informare pe peron, nereguli la toalete
Comisarii Protecției Consumatorilor au găsit probleme de informare și pe peron. În fapt, la peronul 2, panoul unde ar fi trebuit să se afle informații despre sosirea garniturilor era gol (vezi foto)…
„Dacă vă uitați la peronul 2, este un panou gol. Fiecare călător trebuie să cunoască dinainte unde va ajunge vagonul lui, pentru a se putea așeza în zona respectivă. Informațiile trebuie să fie complete, corecte”, a subliniat Sorin Susanu.
Reprezentantul CRPC Brașov ne-a explicat că până și funcționarea toaletelor din incinta gării pune probleme. În primul rând, conform acestuia, nu ar trebui să se perceapă taxe, cel puțin nu pentru cei care cumpără bilete. În al doilea rând, nu toți oamenii care plătesc 1,5 lei pentru a folosi toaleta primesc bonuri, după cum a constatat sursa citată. Nici măcar la capitolul „igienă” nu era în regulă spațiul sanitar, oamenii plângându-se că toaletele sunt murdare și miros urât – așa cum au constatat și comisarii Protecției Consumatorilor, pe lângă faptul că nici acolo nu funcționa corespunzător căldura. „Un singur calorifer funcționa la toaleta pentru bărbați, dar și ăla era doar călduț”, a precizat un comisar.
În continuare, angajații Protecției Consumatorilor Brașov vor avea de verificat acte și de vorbit cu responsabilii Gării (care au fost chemați să participe la control, însă nu au făcut-o, sub diferite pretexte) și doar apoi se vor dispune măsurile legale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.