Brașov. Cheltuieli de 100.000 de lei și încasări de 50.000 de lei pe lună la bazinul de la Complexul Agrement
După ce mulți ani, Consilprest a fost o „gaură neagră” pentru administrația județeană, anul acesta, a declarat președintele Comisiei Economice din Consiliul Județean, Adrian Gabor (PNL), a început să se „taie în carne vie”, astfel că societatea a început să se redreseze. „Din cauza datoriilor ajunsese pe punctul de a i se solicita insolvența. În aceste condiții a fost nevoie de luarea mai multor decizii privind optimizarea activității, fiind nevoie inclusiv de restructurări de personal”, a explicat Gabor.
El a precizat că anul acesta a fost redus numărul membrilor Consiliului de Administrație de șapte la trei, iar cel al cenzorilor de la trei la unul singur.
Printre măsurile de eficientizare a activității, a continuat el, a fost și închiderea bazinului de la Complexul Agrement: „Pentru asigurarea funcționării bazinuui și a restaurantului de la etaj, cheltuielile medii lunare erau de 100.000 de lei, iar veniturile nu depășeau 50.000 de lei. Ba mai mult, în sezonul rece, pentru asigurarea unor temperaturi de 30 de grade în bazin și de 35 de grade în sală, costurile ar fi crescut. În aceste condiții, s-a decis ca în perioada 1 noiembrie – 1 aprilie, bazinul să fie închis. Acolo erau niște copii care faceau înot și, în urma discuțiilor cu părinți și instructorii, am căzut de acord ca în această perioadă să meargă la Bazinul Olimpic”. El a mai spus că încă de la îneputul anului au fost eliminate toate gratuitățile acordate unor categorii de persoane care mergeau la bazin.
În ceea ce privește sala de bowling, a mai spus reprezentantul CJ, aceasta va funcționa, pentru că menținerea ei deschisă nu presupune costuri foarte mari.
Restaurantul „se mișcă”
Pe de altă parte, a mai spus Gabor, de anul viitor, turnurile și bastioanele administrate de Consilprest vor fi preluate de Muzeul de Istorie Brașov. „De asemenea, societatea a renunțat și la operarea autorcarului turistic supraetajat”, a mai spus Gabor.
În schimb, a explicat consilierul județean, restaurantul de lângă sediul Consiliului Județean, începe „să se miște. Acolo s-au făcut reduceri de personal, iar unitatea a obținut mai multe contracte de catering, inclusiv cu unele unități școlare”.
Gabor a mai spus că societatea este în grafic și în ceea ce privește plata datoriilor: „Mai sunt două sau trei rate la Finanțe, astfel că anul acesta va fi stinsă și datoria, pentru care s-a girat cu instalația de producere a gheții artificiale de la patinoar”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.