Expres

BRAŞOV. Proiect în premieră pentru braşoveni: primii vizaţi, taximetriştii

 

Pentru că necunoaşterea legii nu absolvă pe nimeni de vină, dar şi pentru că cetăţenii nu-şi cunosc întotdeauna drepturile, conducerea Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Centru (CRPC) Braşov va demara, în curând, un nou proiect în premieră la nivel naţional, sub sloganul „Un consumator informat e un consumator protejat”.

Astfel, atât cei care desfăşoară diferite activităţi comerciale, cât şi consumatorii vor avea parte de mai multe „sesiuni” de consiliere, sub diferite forme.   

Prima categorie cu activităţi comerciale aflată în atenţia iniţiatorilor, coordonaţi de şeful instituţiei regionale, Sorin Susanu, este cea a taximetriştilor. 

„E vorba de un amplu program de consiliere/mediere, cu mai multe capitole. Spre exemplu, în ceea ce priveşte taximetria, vom convoca toţi factorii decidenţi la nivel judeţean, respectiv Poliţia Rutieră, Poliţia Locală, Serviciul Primăriei care gestionează acest tip de activitate, precum şi reprezentanţi ai firmelor de taximetrie care funcţionează legal în municipiul Braşov, pentru a discuta despre modul în care putem eradica practicile comerciale incorecte (tarife mai mari decât cele afişate, refuzul comenzilor pe distanţe scurte, etc.)”, ne-a explicat Sorin Susanu. 

Astfel, vor fi editate broşuri cu informaţii structurate pe mai multe domenii, vor fi organizate, în diverse locaţii din Braşov, întâlniri periodice cu cetăţenii şi angajatorii care doresc să fie bine informaţi şi va fi fi creat un Infodesc, care ar trebui să uşureze cetăţenilor calea spre informaţii corecte.

Printre titlurile materialului editat vom putea citi: „Consumatorul trebuie să ştie”, „Trebuie să nu facă”, „Ce puteţi face dacă vă sunt încălcate drepturile”, „De ştiut…”.

„Această structură va fi păstrată şi la pliantele destinate altor domenii, precum alimentaţie publică, financiar-bancare, servicii şi altele. Altă latură a programului va atinge colaborarea permanentă cu instituţiile de învăţământ, pentru realizarea unor ore deschise, în care să se dezbată cu elevii şi studenţii problematica referitoare la domeniul protecţiei consumatorilor. Este şi aceasta o cale de a atrange atenţia asupra «capcanelor» comerţului online, mult utilizat de tineri, sau din contractele cu unele unităţi de învăţământ – şcolare, universitare, postuniversitare”, a adăugat şeful CRPC Braşov.

Infodesc-ul este gândit ca un spaţiu în care braşovenii, dar nu numai, să poată studia legislaţia specifică în domeniile de interes, să aibă acces la materiale cu infomaţii din domeniul protecţiei consumatorilor şi la un calculator cu toate paginile web care i-ar putea ajuta să fie mai bine informaţi.

Sorin Susanu ne-a spus că cele mai multe fonduri pentru aplicarea acestui proiect vor veni din sponsorizări, dar ar putea fi accesate şi fonduri europene.   


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button