Expres

BRAȘOV. Se taie panglica la fostul „Drum al rușinii”

 

Prefectul județului Brașov, Mihai Mohaci, va participa astăzi la inaugurarea drumului Șercaia-Hoghiz DN 1S, cunoscut drept „Drumul ruşinii”, reabilitat de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR). La eveniment vor participa și reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, alături de parlamentari, anunţă reprezentanţii Prefecturii.
 
Pentru şoferii care sunt nevoiţi să tranziteze „drumul ruşinii” (de acum fost) dintre Şercaia şi Hoghiz coşmarul a luat sfârşit. Lucrările de reciclare „in situ” a acestei şosele pe o distanţă de aproximativ 17 km care erau de-a dreptul impracticabili au ajuns la final, respectiv spre capătul dinspre comuna Şercaia. Drumul, care arăta ca după un bombardament, este asfaltat și arată acum ca în palmă, ultimele retușuri fiind marcajele rutiere.
Lucrările de reabilitare a carosabilului au demarat la începutul lui iulie de la intersecţia cu DN 13 spre Şercaia, lucrându-se pe mai multe tronsoane între localităţi. Lucrările de reparaţii in situ presupun reciclarea carosabilului existent, dar şi turnarea unui nou strat de asfalt. Pentru început, în zonele cu denivelări şi gropi s-a pus piatră, dar şi praf de ciment pentru nivelarea drumului. Apoi, cu un utilaj special s-a frezat în carosabil până la o adâncime de 20 de centimetri. După ce carosabilul a fost „scurmat” s-a trecut la compactarea acestuia, iar abia apoi s-a continuat cu operaţiunea de asfaltare propriu-zisă, ce presupune turnarea unui strat de asfalt cu o grosime de 8 cm. Anul trecut, drumarii au reabilitat şoseaua pe tronsoanele care traversează localităţile Fântâna, Cuciulata şi Veneţia, în Comăna, Parău şi Şercaia, lucrările de reabilitare fiind executate de către Consiliul Judeţean Braşov, în 2013, când drumul era administrat de către autoritate.

Studiu de fezabilitate pentru modernizare

Vechiul drum judeţean care a fost preluat în administrare de drumari în mai 2014 face legătura între două artere principale, DN 1 (E68) si DN 13 (E60), şi este tranzitat în special de camioane de mare tonaj, care merg la fabrica de ciment de la Hoghiz.
Lucrările au fost realizate de către societatea braşoveană Eurostrada, în asociere cu Drumuri şi Poduri Cluj, valoarea investiţiei fiind de 6,89 milioane de lei, fără TVA (8,54 milioane de lei cu tot cu TVA). Lucrarea va avea o garanţie de un an. În vederea finalizării modernizării acestei şosele mai urmează însă o etapă. Astfel, în luna iunie, CNADNR a lansat o licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării complete acestei şosele, inclusiv refacerea podurilor şi a podeţelor. Întocmirea acestei documentaţii va spune care vor fi costurile exacte pentru a pune la punct infrastructura acestui drum, astfel încât să nu mai fie distrus de utilajele de mare tonaj.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button