BRAȘOV. Jumătate din traseul benzilor de biciclete, impracticabil. Lipsa rastelurilor scade numărul bicicliștilor din oraș GALERIE FOTO
„Lungimea străzilor pe care am făcut benzi pentru biciclete, pe ambele sensuri, se întinde undeva la 30 de kilometri. Anul acesta sperăm să terminăm partea de pe Strada Lungă”, a declarat Sorin Toarcea, purtător de cuvânt al Primăriei Brașov.
Însă, chiar dacă Brașovul se poate lăuda cu aproximativ 60 de kilometri de benzi pentru biciclete, aproximativ jumătate sunt impracticabili.
Stație de taxiuri pe banda pentru bicicletă
În giratoriul de la Onix, banda pentru bicicletă, care vine din Calea Griviței, se oprește brusc în stația de taxiuri (foto 1). În ciuda faptului că șoferii au încercat să lase banda bicicliștilor liberă, staționând cât mai pe carosabil, putem observa că spațiul este destul de strâmt. În plus, unde duc și unde se opresc?! Nu ştie nimeni! Și asta nu pentru că ar fi interminabile, ci pentru că locurile de pornire și oprire ale pistelor nu par să aibă nici o logică (foto 2,3,4).
De ce nu folosesc brașovenii benzile pentru biciclete?
În ultimii doi ani, numărul bicicliștilor brașoveni a crescut simțitor. Indiferent dacă folosesc bicicleta pentru a merge la serviciu sau la piață, mulți brașoveni au lăsat automobilul personal și transportul în comun pentru cele „două roți”.
„Foarte mulți oameni, de toate vârstele, folosesc bicicletele pentru a se deplasa, chiar și în scop utilitar, pentru a merge la serviciu sau la piață”, a declarat Robert Lazăr, președintele asociației Brașovul Pedalează.
Jumătate din cei 60 de kilometri de benzi pentru biciclete au devenit, cu timpul,
impracticabili. Din cauza căldurii, a asfaltului prost și a automobilelor grele, în jurul capacelor de canalizare și scurgere, aflate pe benzile pentru biciclete, s-au format adevărate cratere.
„Sunt ok, dar nu sunt făcute ca la carte. Sunt gropi, denivelări, banda este foarte aproape de parcare și mulți șoferi parchează pe pistă, chiar și fără să vrea”, a încheiat Robert Lazăr, președintele asociației Brașovul Pedalează.
Gura de canalizare, dușmanul biciclistului
Din 50 în 50 de metri, biciclistul e obligat să iasă de pe bandă pentru a ocoli câte o gură de scurgere, asta dacă nu vrea să-și ducă bicicleta la service de mai multe ori pe lună. Un alt impediment pentru bicicliști ar mai fi șoferii indisciplinați, care parchează pe banda pentru biciclete sau bagă doar jumătate de mașină pe locul de parcare pentru a nu fi blocați.
În ambele cazuri biciclistul este nevoit să părăsească banda pentru biciclete, ceea ce poate fi imposibil, dacă nu chiar periculos, mai ales la o oră de vârf.
De ce nu folosesc turiștii bicicleta?
Turiștilor le este imposibil să folosească bicicleta din mai multe motive. Printre acestea s-ar putea număra și lipsa benzilor pentru biciclete care să facă legătura între obiectivele turistice și lipsa rastelurilor din fața obiectivelor turistice.
„Ar trebui benzi pentru biciclete și în centru. De exemplu, una din Calea București care să conducă spre centru. Turiștii ar folosi mai mult bicicleta”, a mai declarat Robert Lazăr, președintele Asociației Brașovul Pedalează.
Lipsa rastelurilor, un impediment pentru bicicliști
Lipsa rastelurilor pentru biciclete scade drastic numărul oamenilor care circulă pe două roți. Conform lui Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, autoritățile montează rasteluri în funcție de cererile primite de la cetățeni.
„Noi montăm rasteluri în funcție de solicitări și de spațiu. A existat o solicitare la Grădina Zoologică și am încercat să venim în sprijinul celor care circulă cu bicicleta. De cele mai multe ori, rastelurile pentru biciclete de la Grădina Zoologică sunt goale”, a încheiat Sorin Toarcea, purtător de cuvânt al Primăriei Brașov.
Brașovul codaș la închirierea bicicletelor
I’Velo este cel mai important program de închiriat biciclete din țară și totodată singurul din Brașov. Conform lui Răzvan Năstase, centrul de închiriat biciclete din Brașov a fost devansat de alte centre din orașele care oferă o infrastructură mai bună bicicliștilor.
„ Închirierile sunt mai mici față de alte orașe, de exemplu Sibiu. Nu știu exact care este motivul. Proiectul I’Velo și-a păstrat aceeași dinamică, dar nu pot acuza autoritățile de ceva. Pe de altă parte, poate cei din Brașov preferă bicicletele mountain-bike în defavoarea bicicletelor de oraș”, a declarat Răzvan Năstase, coordonatorul național al proiectului I’Velo.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.