Expres

BRAŞOV. Muzică veche, tango, grafică de benzi desenate la Bastion

 

Pentru al treilea an consecutiv, Bastionul Ţesătorilor va prinde viaţă pe acordurile muzicii instrumentale, în cadrul proiectului Bastion Baroc. Organizat de Centrul Cultural Reduta, în colaborare cu Centrul de Muzică Veche Bucureşti, evenimentul propune o abordare proaspătă, spectaculoasă a muzicii vechi. Spre deosebire de ediţiile trecute, cea din acest an aduce publicului un program mai dinamic, pe lângă muzică instrumentală fiind incluse şi o reprezentaţie de dans, inspirat din petrecerile medievale italiene şi pauze interactive de grafică de benzi desenate, realizate de artistul plastic fancez, Phillippe Govin.Aşadar, programul este unul variat, cu încărcată valoare artistică, surprinzător, Bastionul Ţesătorilor devenind pentru trei ore oază de cultură a oraşului.

În program: „Sensations – de la Renaştere la Nuevo Tango”cu duo­ul format din Olivia Iancu şi Claudiu Lobonţ; „În Tabernă”, un spectacol de dans inspirat din petrecerile medievale, susţinut de Ansamblul de dans „Passeggio” din Cluj; „Vivaldissimo 2.0” un concert de muzică barocă susţinut de „Balkan Baroque Band feat Barokeri” (Mihail Gliga – vioară, viola d’amore, Mircea Ionescu – vioară, Kovacs Laszlo – vioară, Kovacs Eva – vioară, Viviana Ionescu – vioară, Adorjan Csaba – violă, Zsombor Lazar – violoncel, Szogyor Arpad – contrabas, Paul Cristian – clavecin, Ignac Csaba Filip – flaut drept şi Răzvan Georgescu – bariton); „Grafică interactivă de benzi desenate” cu Phillippe Govin (Franţa). Preţ bilete: 30 lei.

„Sensations – de la Renaştere la Nuevo Tango”

Programul muzical al duo-ului Iancu Lobonţ propune o colecţie de „senzaţii” muzicale, piese sclipitoare, de atmosferă, dar şi de virtuozitate, care sunt aranjamente originale (după lucrări dedicate iniţial altor instrumente: virginal, clavecin, bandoneon şi cvartet de coarde) pentru o pereche de instrumente foarte puţin cunoscute în România: arhilautele.

Programul porneşte de la o serie de piese de dans din Renaşterea engleză (William Byrd), trece prin Barocul italo-iberic (Domenico Scarlatti), străbate exuberanţa şi rafinamentul tangourilor argentiniene ale compozitorului contemporan Astor Piazzolla (de origine italiană) şi se încheie revenind la punctul de plecare, Barocul germano-englez (Georg Friedrich Handel).

„În Tabernă”

Spectacol de dans inspirat din petrecerile medievale, „În Tabernă” este o adevărată petrecere medievală în paşi de dans, pe fascinantă muzică a lui Arany Zoltan- Ultimul dintre trubaduri. Spectacolul pune în scenă atmosfera plină de voie bună a unei crâşme medievale, care pe lângă loc de întâlnire şi distracţie, devine locul unor conflicte puternice.

„Vivaldissimo 2.0”

Programul concertului intitulat „Vivaldissimo 2.0” conţine arii, interpretate de bas-baritonul Răzvan Georgescu, concerte solistice pentru diverse instrumente de coarde, interpretate de membri ansamblului Barockeri şi un concert de flaut ce îl are că solist şi invitat pe Ignac Csaba Filip.

De ce Vivaldi? Pentru că este simplu, dar în acelaşi timp complex; pentru că este concis, dar virtuoz, iar virtuozitatea a rămas o trăsătură esenţială a concertelor instrumentale, indiferent de epoca. Vivaldi rămâne efigia muzicii baroce italiene, acel reper al începutului secolului XVIII, perioada muzicală cea mai prolifică şi de importante inovaţii.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button