Contre la SCJU Brașov între medicul Florin Orțan și conducere / „Ceaușescule, demisia!” vs. „Gravă tentativă de dezinformare a populaţiei”

La Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Brașov domnește o stare de tensiune.
Medicul Florin Orțan s-a descătușat, relatând:
Stimate Domnule Director de Spital,
Faptele: în fiecare lună, din Secția de Cardiologie Intervențională se externeaza 240-280 bolnavi. Asta înseamnă ca 240 de cetățeni cu grave probleme cardiologice ai acestei comunități sunt ajutați la greu.
Bineînțeles, ei ca să fie rezolvați, produc costuri pentru Spital.
Și aici intervii tu, Ceaușescule.
Ne dai ordin – printr-o hârtie nesemnată – sa efectuăm 72 de internări pe lună. Adică, să lăsăm nerezolvați 180 de pacienți.
După ce criterii o să îi refuzăm, cum vom justifica dupa aceea că lucrăm la 30% din capacitate? CUUUM se poate să descoperi demnitatea lăsând oameni să moară?
Malpraxis ADMINISTRATIV. Demisia. Ești la vârsta frumoasă de 66 ani, ai grădină și pensie. DEMISIA.
Atașez ordinul abominabil și poziția noastră. Ca de obicei, poziția ta e nesemnată, a noastră e semnata. Pleacă!


„Gravă tentativă de dezinformare a populaţiei”
La rândul său, conducerea unităţii medicale a răspuns acuzelor medicului Florin Orţan printr-un comunicat semnat de Prof. Univ. Dr. Ovidiu-Dan GRIGORESCU, manager al SCJU Braşov:
Urmare afirmațiilor lansate de curând în spațiul public prin intermediul cărora se prezintă în mod voit o realitate deformată și defăimătoare privind modul de desfășurare a activității medicale din Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, doresc să fac următoarele precizări:
1. În prezent, spitalul funcționează cât se poate de normal, având resursele necesare pentru a rezolva TOȚI PACIENȚII CARE SE PREZINTĂ ÎN URGENȚĂ, mai ales a celor care necesită internarea, în TOATE SECȚIILE DE SPECIALITATE ALE SPITALULUI. De asemenea, se oferă servicii prin internare și pacienților programați, în limitele determinate de contractul cu CJAS Brașov.
2. Activitatea spitalului se desfășoară cu maximă corectitudine, respectând toate condițiile impuse spitalului prin relația contractuală cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, în așa fel încât este respectat, perfect legal, raportul dintre finanțare și serviciile care pot fi acordate. În acest context, în cele trei luni de mandat ale actualei echipe de conducere, modul de stabilire a volumului activității în structurile spitalului a fost identic, generând un real echilibru financiar instituțional, în paralel cu restabilirea credibilității acestuia în raport cu furnizorii de produse necesare derulării actului medical.
3. Referitor la modul în care este oferită asistența medicală în specialitatea cardiologie, aceasta a fost asigurată în ultimele trei luni în toate cele trei secții din structura organizatorică a spitalului, în aceleași condiții de utilizare a resurselor, stabilite în mod echivalent pe baza indicatorilor contractuali și de performanță stabiliți la nivel național pentru a fi utilizați în sistemul de sănătate. A pune sub semnul întrebării măsurile luate, fără niciun criteriu, arată fie reaua-credință, fie ignoranța în domeniu.
Am constatat în ultimul timp că noua abordare a modului în care actuala echipă de conducere a spitalului a aplicat principiile de management strategic și operațional în spital a fost acceptată de marea majoritate a medicilor șefi de secție, care au înțeles că rigurozitatea organizațională este unica posibilitate de a ieși din prăpastia financiară în care spitalul a fost împins în ultimii doi ani ca urmare a managementului defectuos al fostei conduceri, constatat inclusiv de Corpul de control al Ministerului Sănătății. Singura variantă prin care spitalul se poate reechilibra constă în respectarea regulilor și a noilor direcții de acțiune stabilite pe baze obiective, fiind cunoscut că paradigma relației contractuale a CJAS Brașov cu furnizorii de servicii medicale (printre care și SCJUBv) are la bază RESURSELE FINANCIARE ALOCATE, și în niciun caz nivelul disponibilității personalului medical de a acorda servicii medicale. Iar asta fără a fi considerată o limitare a „dreptului constituțional al populației de accesa servicii de sănătate publică”!
În acest context, consider că afirmațiile lansate în spațiul public referitor la blocarea accesibilității actualilor și potențialilor pacienți la serviciile din specialitatea cardiologie nu reprezintă altceva decât o gravă tentativă de dezinformare a populației, riscând să submineze încrederea cetățenilor în potențialul actual, în plină dezvoltare, al serviciilor medicale oferite de SCJUBv.
E de înțeles că unul din componenții fostei echipe manageriale face de o bună bucată de vreme eforturi constante pentru a discredita actuala conducere a spitalului, însă dacă o face prin afirmații false, interpretate tendențios, într-un moment în care spitalul are nevoie de susținere și restabilirea încrederii în potențialul său real, asta are ca semnificație dorința de discreditare cu orice preț a întregii instituții.
Prezentul comunicat de presă are ca scop informarea corectă a comunității, orice tentativă de inducere in eroare a opiniei publice trebuind combătută pentru a nu permite în niciun mod afectarea credibilității instituționale a Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov.
Vom reveni cu amănunte.

Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.






