Autostrada A13 Brașov – Bacău, lungire de traseu. Cum va arăta Tunelul Lempeș (video)
Autostrada A13 Brașov – Bacău, lungire de traseu. Cum va arăta Tunelul Lempeș
Proiectantul Autostrăzii A13 Brașov – Bacău a depus la consiliile județene Brașov, Covasna și Bacău documentația pentru emiterea Certificatelor de Urbanism, în urma actualizării traseului, în cadrul contractului pentru studiul de fezabilitate, anunță Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Noua variantă, propusă ca urmare a constrângerilor identificate, lungește traseul A13 Brașov – Bacău cu aproximativ 12 kilometri și prevede proiectarea unui tunel cu o lungime de 600 de metri în zona protejată Dealul Cetății – Lempeș.
Pentru finalizarea studiului de fezabilitate se efectuează investigațiile geotehnice în zona municipiului Onești (județul Bacău). Lungimea totală de foraj este de 13.411 metri liniari reprezentând 43% din totalul estimat, precizează CNIR.
Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa de proiectare și execuție. Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș – Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei A7.
Autostrada A13 Brașov – Bacău, lungire de traseu
În ianuarie 2022, Consiliul Județean Bacău emisese certificat de urbanism pentru Autostrada Brașov – Bacău (A13), reamintește Economica. Proiectarea A13 urma să fie finalizată în prima parte a anului următor, însă contractul cu vechiul proiectant a fost apoi reziliat.
. Proiectarea A13 urma să fie finalizată în prima parte a anului următor, însă contractul cu vechiul proiectant a fost apoi reziliat.
În aprilie 2024, CNAIR a desemnat câștigătorul noului contract de realizare a studiului de fezabilitate pentru autostrada Brașov – Bacău, un contract în valoare de 81,2 milioane de lei.
În decembrie anul trecut, contractul cu firma Consitrans pentru studiul de fezabilitate al A13 Brașov – Bacău a fost preluat oficial de CNIR.
SF-ul, gata în septembrie 2026?
Durata de finalizare a studiului de fezabilitate este de 24 de luni, calculată de la momentul începerii activității, septembrie 2024, spuneau atunci cei de la CNIR.
Contractul are o valoare de 81 milioane lei (fără TVA), iar prestatorul, Consitrans SRL, trebuie să predea următoarele documente :
- Studiu și Proiect Geotehnic
- Studiu Topografic
- Studiu Arheologic
- Documentația de mediu (Acord de Mediu)
- Studiu de Fezabilitate final
Proiectul face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” și este inclus în Planul Investițional al României 2021 – 2030.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.








