Expres

Nebunie cu păpușile Labubu / Barbie e K.O. / Un psiholog atrage atenția

Nebunie cu păpușile Labubu.

Pop Mart, compania chineză care produce păpușile Labubu, a depășit giganții tradiționali ai jucăriilor, precum Mattel și Barbie, atât în ceea ce privește valoarea de piață, cât și ritmul de creștere, arată o analiză eToro.

Succesul companiei chinezești provine din strategia sa de „cutii surpriză”, în care pachetele sigilate își dezvăluie conținutul numai după achiziție. Se adaugă personaje captivante și construirea unei comunități de fani.

Conform Moneybuzz, personajul Labubu, parte a francizei „The Monsters” a Pop Mart, opera artistului Kasing Lung, a devenit cea mai importantă sursă de venituri a companiei. În prima jumătate a anului 2025, seria „The Monsters” a generat venituri de 670 milioane de dolari, reprezentând 34,7% din veniturile totale ale companiei.

Nebunie cu păpuşile Labubu | MyTex.ro

Veniturile Labubu în primele șase luni din 2025 au depășit vânzările unor mărci prestigioase de jucării, precum Barbie (632 milioane de dolari în aceeași perioadă pentru segmentul păpușilor).

Nebunie cu păpușile Labubu

Jurnaliștii au atribuit în mare parte vedetei K-pop Lisa lansarea trendului Labubu la mijlocul lunii aprilie 2024, când o fotografie informală în care ea se îmbrățișa fericită cu un Labubu proaspăt scos din cutie a apărut pe Instagram.

În timp ce păpușile originale se vând cu 20-30 de euro într-o cutie „surpriză”, unele dintre păpuși au devenit obiecte de colecție, fiind vândute cu până la 10.585 de dolari, pentru versiunea Labubu x Vans Old Skool.

Nebunie cu păpușile Labubu

 Cu privire la isteria declanşată de păpuşile Labubu, psihologul Lilia Dubița a declarat potrivit realitatea.md: „Jucăriile fac parte din copilărie, ca visul și imaginația. Ele dezvoltă creativitatea, oferă siguranță emoțională și dau formă lumii interioare a copilului. Dar, pe lângă păpuși zâmbitoare și animăluțe vesele, au existat mereu și jucăriile-monstru. Acest tip de jucărie a reapărut ciclic în ultimii 30 de ani: Gremlins – populari în jurul anului 1990, Hagi Vagi – devenit viral în anii 2020 și iată – Labubu, jucăria-trend din 2025”.

Potrivit psihologului, Labubu nu este doar o jucărie „ciudată”, ci un mecanism prin care copilul sau chiar adolescentul încearcă să gestioneze frici nedefinite.

„Interesant este că toate seamănă între ele, pentru că au trăsături exagerate, ochi mari și o expresie care combină drăgălășenia cu amenințarea. Ele simbolizează o frică ascunsă – aceea pe care o simțeam, copii fiind, când intram într-o cameră întunecoasă. Din punct de vedere psihologic, jucăria monstru este o încercare de control. Copilul simte ceva ce nu poate explica – o frică, o nesiguranță – și o transformă într-un obiect. Acest mecanism funcționează uneori ca un suport emoțional, dar alteori, mai ales în lipsa unei explicații clare din partea adultului, poate intensifica anxietatea, în special la copiii cu o imaginație activă”, afirmă Lilia Dubița.

În loc să fugă de teamă, copilul o „îmblânzește” prin joacă. Totuși, fără sprijinul și explicațiile unui adult conștient emoțional, această experiență se poate transforma într-o sursă de confuzie sau anxietate intensificată.

„Jucăria Labubu, care astăzi a devenit virală nu doar printre copii, ci și printre adolescenți și tineri adulți, reflectă un fenomen mai profund: infantilismul emoțional al generației. Mulți tineri simt nevoia să revină la starea de copilărie, acolo unde e mai simplu, unde te poți agăța de o jucărie ca să-ți gestionezi neliniștea. La asta se adaugă și puterea marketingului: orice jucărie virală nu este întâmplătoare. Ea exprimă, adesea, o dorință colectivă de a simți ceva diferit, de a avea „ceva special”, a adăugat psiholoaga.

Nebunie cu păpușile Labubu

„Ca psiholog, cred că părinții au responsabilitatea de a fi conștienți emoțional. Nu toate jucăriile monstru sunt periculoase, dar unele pot crea confuzie, frică sau blocaj imaginar. De aceea, recomandarea mea este: nu interziceți, ci însoțiți. Creați un cadru în care copilul să înțeleagă ce simte. Puneți accent pe jucării care susțin creativitatea pozitivă, empatia, construirea unui univers interior sigur. Copilul nu are nevoie doar de ceva „trendy”, ci de ceva care îl ajută să devină mai sigur pe sine”, a mai spus Lilia Dubiţa.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button