Expres

Autostrada A13 Brașov-Bacău. O nouă modificare în traseu, pentru fluidizare în zona Sânpetru

Autostrada A13 Brașov-Bacău. O nouă modificare în traseu, pentru fluidizare în zona Sânpetru

Traseul Autostrăzii A13 Brașov-Bacău va fi modificat din nou, pentru fluidizarea traficului în zona Sânpetru fiind luată în considerare o nouă variantă, se arată într-o informare făcută de primarul comunei Sânpetru, Marian Arhire.

Edilul a prezentat noua variantă, propusă de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), precum și motivele care au generat această modificare.

Propunerea inițială trecea prin spatele Lempeșului, dar a fost respinsă, deoarece intra în zona de protecție strictă a poligonului de testare drone al companiei Carfil – ROMARM. Cum ocolirea prin sud nu este posibilă, deoarece zona de la poalele Lempeșului are o densitate mare de locuitori, s-a optat pentru subtraversarea Lempeșului, pe un culoar cât mai puțin urbanizat.

Autostrada A13 Brașov-Bacău, proiect de importanță națională

▶️A13 Brașov – Bacău este un proiect de importanță națională, fiind prima legătură rutieră rapidă între Transilvania și Moldova, un factor de creștere economică pentru ambele regiuni, dar și o soluție de decongestionare a traficului din zona metropolitană a municipiului Brașov.
Noua propunere de traseu nu mai este direct Ilieni – Hărman – Bod, ci deviază prin Prejmer spre Tărlungeni, pentru a prelua și traficul de aici și din Săcele, traversează apoi liniile CFR și DN 11 prin sud-vestul gării Hărman și continuă tot pe raza UAT Hărman până la dealul Lempeș, unde este propus un tunel de cca 500 m. La celălalt capăt al tunelului, traseul iese în comuna Sânpetru, în zona spitalului de neurologie, ocolește prin spatele haldei de steril, intersectează DJ103 Sânpetru-Bod, râul Ghimbășel și liniile CFR, după care continuă pe raza UAT Brașov până la Codlea, unde e proiectată joncțiunea cu viitoarele autostrazi Brașov-Sibiu și Brașov-București.
Detaliile exacte ale acestui tronson urmează să fie prezentate oficial de către CNIR, ocazie cu care va exista o perioadă de dezbateri publice cu toți factorii interesați și influențați de acest scenariu de traseu.
❗În toate discuțiile purtate cu reprezentanții CNIR și ai autorităților județene am solicitat să fie propuse în proiect soluții tehnice de reducere a zgomotului produs în proximitatea zonelor locuite și a Rezervației Naturale Dealul Lempeș.
▶️Pentru fluidizarea traficului din zona noastră, noua variantă propune:
● 2 noduri de descărcare, unul in DN13, la Hanul din Ardeal iar al doilea pe raza UAT Sânpetru, între str. Morii și râul Ghimbășel, cu legatură in DJ103, Sânpetru-Bod.
● intersecțiile cu DJ103 Sânpetru-Bod și drumul de acces la spitalul de neurologie vor fi reglementate prin supraînălțarea celor două drumuri secundare peste autostradă.

Marian Arhire promite că va continua să-i informeze pe cetățeni despre noutățile care parvin de la CNIR, și anunță că le stau la dispoziție pentru a le asculta și prelua opiniile și argumentele.

„Aștept să-mi trimiteți analizele dumneavoastră despre avantaje, dezavantaje, oportunități și vulnerabilități potențiale la adresa de email: contact@primaria-sanpetru.ro”, a transmis primarul Marian Arhire.

Discuții despre traseul actualizat al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău au avut loc și la începutul acestei luni (detalii aici).


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button