Expres

E necesară extinderea consultațiilor decontate, în regim de telemedicină

E necesară extinderea consultațiilor decontate, în regim de telemedicină

Consiliul Concurenței a făcut o serie de recomandări pentru a crește gradul de accesibilitate
al serviciilor de telemedicină, facilitând, astfel, interacțiunea pacienților cu sistemul medical, în
urma unui studiu derulat privind serviciile medicale furnizate în regim de telemedicină.
Practicarea telemedicinei în România a debutat în sistemul public în anul 2018, prin proiecte pilot,
iar în sistemul privat, în anul 2019, extinzându-se semnificativ la nivel național, în contextul
pandemiei de Covid-19.
Cele mai solicitate specialități pentru servicii de telemedicină au fost diabetul zaharat, nutriția și
bolile metabolice, medicina de familie, psihologia, medicina muncii, psihiatria, alergologia și
imunologia clinică, endocrinologia și reumatologia.
Odată cu încetarea stării de alertă, decontarea consultațiilor la distanță a fost limitată la
afecțiunile cronice, bolile cu potențial endemoepidemic care necesită izolare și la serviciile
furnizate de psihologi și logopezi. Ca urmare, s-a înregistrat o scădere drastică a consultațiilor în
regim de telemedicină.
În aceste condiții, Consiliul Concurenței recomandă reanalizarea sistemului de decontare în
vederea extinderii tipurilor de consultații în regim de telemedicină ce pot fi decontate. Măsura
ar fi atât în beneficiul pacienților, cât și al sistemului sanitar, prin economisirea timpului și a
costurilor conexe deplasării și reducerea aglomerației în spațiile de așteptare.
O altă recomandare vizează implementarea platformei integrate la nivel național, care să permită
accesul medicilor la rezultatele analizelor pacienților, platforma putând fi accesată atât de
specialiștii din sistemul public de sănătate, cât și de cei din sistemul privat, respectând
prevederile privind protecția datelor personale.

Telemedicina, vitală în mediul rural

Întrucât accesul populației din mediul rural la serviciile medicale este limitat, autoritatea de
concurență sugerează utilizarea terminalelor destinate telemedicinei, în localitățile care nu
dispun de servicii medicale în sistem public, astfel încât, în baza unei programări telefonice,
pacientul să poată avea acces la o consultație cu un medic generalist care să-l ghideze spre
etapele următoare de investigații medicale sau tratament.
Pentru zonele în care există doar anumite servicii medicale, iar pacienții au nevoie de consultații
de specialitate pe care medicul de familie le consideră realizabile în regim de telemedicină, se
recomandă implementarea unui program național prin care la nivelul cabinetelor medicilor de
familie sau al centrelor medicale locale, la care pacienții ajung mult mai ușor, să existe un spațiu
dotat cu echipamente tehnice necesare pentru consultație.
De asemenea, autoritatea de concurență mai recomandă și definirea unui set de condiții
minimale pentru menținerea calității actului medical în raport cu serviciile în regim de
telemedicină, dar și o analiză periodică a reglementărilor specifice, având în vedere faptul că
evoluțiile din domeniul telemedicinei sunt foarte dinamice, iar industria trebuie să se adapteze
nevoilor pacientului.
Varianta preliminară a Studiului privind serviciile medicale furnizate în regim de telemedicină,
ca o componentă a transformării digitale, poate fi consultată pe pagina web a instituției,
www.consiliulconcurentei.ro, timp de 30 de zile. Observațiile pot fi transmise în acest interval de
timp, prin e-mail, la adresa studiutelemedicină@consiliulconcurentei.ro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button