Brașov – un oraș în plină ascensiune imobiliară / Proiecte mari de infrastructură
Brașov – un oraș în plină ascensiune imobiliară.
Cu aproape un sfert de milion de locuitori, Brașovul este aglomerarea urbană cel mai bine poziționată geografic dintre orașele mari ale României și cea mai apropiată de capitală. Orașul este în plină ascensiune imobiliară, devenind al doilea cel mai scump la acest capitol, după Cluj-Napoca, așa cum s-a relatat într-o analiză realizată de Europa Liberă – în integralitate, AICI.
Aproape 1.800 de euro pe metru pătrat este prețul mediu al construcțiilor solicitat în Brașov, cu 13% mai mult față de anul trecut, potrivit raportului realizat de Imobiliare.ro.
Brașov – un oraș în plină ascensiune imobiliară
Consultantul imobiliar Daniel Crainic a declarat pe această temă, conform sursei citate: „Dacă e să ne referim la segmentul scump al locuințelor, Bucureștiul conduce, dar Bucureștiul are și zone foarte ieftine. La Cluj, Timișoara sau Brașov oferta nu este atât de largă, nu este foarte jos și foarte sus, ci e mai degrabă un segment mediu. În funcție de prețul mediu cerut, după Cluj, Brașovul a devenit cel mai scump”.
Cele mai scumpe imobile din Brașov sunt în Centrul Istoric (prețul mediu trece de 2.000 de euro/mp), Centrul Civic și zona Coresi – Tractorul.
Potrivit unei familii mutate recent în Brașov, „ai muntele și tot ce vrei ca natură, transportul în comun ni se pare foarte bun. Chiar dacă schimbi un autobuz, conexiunile sunt foarte bune și rapide. Orașul în sine e aerisit”.
Brașov – proiecte mari de infrastructură
Ionel Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructură a declarat pentru Europa Liberă: „Brașovul este un oraș strategic, din punct de vedere al infrastructurii, datorită poziției sale, la intersecția nodurilor de circulație. Totuși, doar Iașiul cred că a mai fost la fel de «văduvit» de autostrăzi, de exemplu, care îl fac neconectat practic, prin drumuri rapide, atât la Capitală, cât și la vest, spre Occident. Sunt cele două conexiuni vitale, urgente. Brașovul este cuprins în proiecte mari de infrastructură – în special pe cale ferată, prin modernizarea cu bani europeni a rețelei către Sighișoara, care este încă în lucru – pregătite pentru anii următori. Însă, cu excepția căii ferate, celelalte proiecte majore – Autostrada Brașov-Făgăraș-Sibiu, calea ferată Brașov-Predeal și mai ales Autostrada Brașov-Comarnic-Ploiești – nu vor deveni realitate mai devreme de zece ani”.
Recent, în Brașov, a avut loc și o ședință de guvern, unde premierul Marcel Ciolacu a declarat despre creșterea economică importantă a județului nostru – AICI.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.