Două magazine Mega Image, închise de Protecția Consumatorilor Brașov! Amenzi de aproape jumătate de milion de lei
Protecția Consumatorilor Brașov a desfășurat acțiuni de amploare în magazinele Mega Image din județ, în urma cărora două dintre unități au fost închise pe o perioadă de 6 luni.
„Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Brașov a desfășurat, în a doua jumătate a lunii ianuarie a anului 2024, o amplă acțiune de verificare a modului în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului Mega Image, din județul Brașov”, se arată într-un comunicat remis astăzi.
Până în prezent, au fost controlate 40 de unități, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate următoarele sancțiuni:
-68 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 466.500 lei
-17 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de 7120 lei
-oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor, pentru 4 magazine
-închidere temporară pentru o perioadă de 6 luni, pentru 2 magazine.
Principalele abateri constatate de comisarii CJPC Brașov au fost:
-comercializarea unor fructe și legume depreciate, cu mucegai și pete, care nu respectau criteriile de calitate (fructe și legume, diferite calibre comercializate la aceeași categoria de calitate I), fără a avea menționată corect țara de proveniență;
-comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită;
-comercializarea unor produse preambalate care, prin cântărire, s-a dovedit a avea o greutate netă mai mică decât cea înscrisă pe etichetă;
-folosirea unor cuptoare neigienizate;
-nerespectarea regimului de temperatură pentru depozitarea produselor;
-existența unor zone neigienizate ale pavimentului;
-comercializarea unor produse alimentare, congelate, cu acumulări de gheață în ambalaj – abatere repetată
-folosirea unor agregate frigorifice deteriorate, având zone cu exfolierea vopselei, urme de rugină, chedere rupte/deteriorate;
-folosirea unor echipamente insalubre (vitrine frigoririce și de panificație, rafturi pentru produse de panificație, recipiente pentru condimente etc.);
-comercializarea unor produse fără a avea afișate etichetele de preț la raft;
-neconcordanțe între prețurile produselor expuse la raft și cele de la casa de marcat;
-nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa produsului singular, în cazul promoțiilor de tip multipack);
-comercializarea de produse alimentare fără a prezenta eticheta cu traducerea în limba română a elementelor de informare esențiale;
-indicarea abreviată a țării de origine la legume si fructe – abatere repetată;
-nerespectarea vecinătăților la păstrarea produselor alimentare vând origini diferite.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.