DN73. Încă o contestație la contractul de modernizare a lotului 1
DN73. Încă o contestație la contractul de modernizare a lotului 1
Proiectul de modernizare a drumului naţional DN73 (Braşov – Piteşti) are toate șansele să mai bată pasul pe loc câțiva ani. Sau să fie făcut doar pe jumătate.
Constructorul clujean ARL, care face parte din grupul Strabag, a depus luni, 29 ianuarie 2024, o nouă contestaţie la contractul de 400 de milioane de lei pentru modernizarea sectorului din judeţul Argeş, între Câmpulung şi Fundata (Brașov), deşi are deja o decizie favorabilă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC).
Pentru acest lot, în lungime de 38 km, disputat de șase ofertanţi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov, i-a desemnat câștigători pe bulgarii de la Groma Hold, în decembrie 2023, dar ARL/Strabag a depus contestație, iar săptămâna trecută, CNSC a admis în parte contestația (detalii aici).
În contestația depusă luni, 29 ianuarie, ARL Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL Cluj) solicită anularea raportului procedurii și verificarea documentelor Asocierii Groma Hold LTD (Leader), Evropeiski Patishta, SC Gott Strasse SRL, Perfect Consult Europe S.R.L., pe motiv că nu s-ar fi respectat experiența similară. Practic, câștigătorul ar fi depus documente pentru lucrări de reparații, nu de modernizare așa cum cere caietul de sarcini, potrivit contestației pe care a studiat-o Economedia.
Contractul pentru lotul 2 poate fi semnat
Pentru lotul 2, Fundata-Brașov (36 km), contractul urmează să fie semnat cu Viarom. În 15 ianuarie 2024, DRDP Braşov a anunţat câştigătorul pentru sectorul cuprins între Braşov şi limita cu judeţul Argeş, la licitație fiind înscrise patru firme. Pentru acest lot nu au fost depuse contestaţii. Lucrările pe acest sector costă 213,4 milioane de lei.
Proiectul de modernizare a DN73 prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale.
O schimbare importantă va fi și lărgirea la patru benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.