Expres

Ce facem cu Aeroportul Brașov?

Ce facem cu Aeroportul Brașov? Întrebarea a fost pusă de Radu-Valentin Paul, președintele Asociației Brașovul Altfel, fost consilier local.

„În sport este o vorbă, care se aplică și în alte domenii: este greu să ajungi sus, dar este și mai greu să rămâi acolo. A fost o provocare reală terminarea acestui aeroport, dar se pare că este o provocare mare și operaționalizarea lui. Înainte să vedem cine și ce ar trebui să facă, cred că este important să fim conștienți de faptul că efortul depus pentru realizarea acestei investiții a fost al tuturor brașovenilor. Concret, au fost bani mulți pe care Consiliul Județean Brașov i-a direcționat către aeroport, bani care altfel ar fi ajuns la primăriile din județ, la drumurile județene sau la spitalele noastre. Toți am sacrificat, poate fără să știm, pentru acest aeroport”, a declarat Radu-Valentin Paul (foto, mai jos).

Ce facem cu Aeroportul Brașov? | MyTex.ro
Ce facem cu Aeroportul Brașov? 10

Ce facem cu Aeroportul Brașov?

„Am avut câteva interviuri pe tema aeroport, în cadrul emisiunii pe care o moderez la un post de televiziune local. Am discutat cu un consilier local din Germania, cu mediul de afaceri brașovean, cu consilieri județeni, cu primari, cu conducerea Consiliului Județean Brașov, cu conducerea, de atunci, a aeroportului și cu mulți alții. Concluzia tuturor acestor discuții este una, oarecum simplă: aeroportul este o unealtă, la fel ca o autostradă sau o cale ferată. Cum folosim această unealtă în folosul brașovenilor este partea complicată. Aici încă nu am văzut un răspuns clar de la cineva”, a precizat activistul civic, pe tema de larg interes privind Aeroportul Brașov.

Radu-Valentin Paul a subliniat, în continuare: „Părerea mea este că o organizație ar trebui să își asume rolul de a promova aeroportul în direcțiile care ne interesează, iar aceste direcții țin clar de mediul de afaceri. Fie că vorbim despre turism sau investiții noi. Calitatea vieții unei comunități depinde în mod direct de mărimea bugetului, iar majoritatea banilor de la buget vin de la mediul de afaceri. O concluzie simplă spune că sumele de la buget cresc direct proporțional cu cifrele de afaceri ale firmelor din județ. Spre exemplu, Consiliul Județean Brașov este o instituție care ar putea să își asume rolul menționat anterior. Are în curtea proprie toate uneltele necesare, inclusiv administrarea aeroportului și ale unor posibile investiții suplimentare. Printr-o campanie de marketing, gândită de specialiști în domeniu, este necesar să fixăm ca țintă să ajungă mesajul nostru către companiile care caută locații pentru investiții și pentru operatorii de turism care ne pot trimite turiști”.

Ce facem cu Aeroportul Brașov?

„Până de curând am avut o colaborare cu președintele Consiliului Județean Brașov și l-am cunoscut ca pe un om implicat și de ispravă. Sunt sigur că o să gestioneze benefic pentru noi situația aeroportului. Cred că noi toți ar trebui să dăm actualei conduceri a CJ Brașov cel puțin încă o șansă. Și ar fi frumos din partea noastră să nu mai hulim orice greșeală sau să amplificăm orice scandal, pentru că asta face rău oricăror planuri sunt pentru dezvoltarea aeroportului. Zilele trecute am auzit de o companie care dorea să investească în Brașov, dar care și-a pus în așteptare planurile, deoarece a văzut în spațiul public că este scandal mare la aeroport. Scandalul nu face bine nimănui și face mult rău brașovenilor. Așa că, atunci când vedeți pe cineva că vorbește de rău aeroportul, să știți că ne face un deserviciu nouă, tuturor”, a mai spus Radu-Valentin Paul.

„Am ajuns să fim atât de păcăliți de niște efecte stupide, încât nu mai putem vedea că este în dezavantajul nostru toată gălăgia aceasta inutilă. Conducerea aeroportului nu este responsabilă de crearea unor noi curse. Este responsabilă de menținerea unor curse, atunci când vorbim de partea tehnică. Ei nu sunt de vină dacă se anulează curse pentru că nu sunt profitabile, dar sunt de vină când se anulează curse pentru că nu funcționează ceva din punct de vedere tehnic. Partea cu programul de funcționare a aeroportului s-a cunoscut de la început de absolut toate părțile implicate, așa că nu poate nimeni să o invoce ca motiv de retragere. Se va rezolva în curând acest aspect și o să ajungem, sper, să ne concentrăm pe creșterea traficului, cu un plan gândit de o instituție sau organizație care își asume acest rol”, a comentat respectivul.

Ce facem cu Aeroportul Brașov?

Radu-Valentin Paul și-a încheiat expunerea: „Să avem în vedere și că acest aeroport funcționează doar de câteva luni, deci mai are nevoie de timp pentru a se așeza din toate punctele de vedere. Și când te muți într-o casă nouă îți ia câteva luni bune până poți să îi spui sincer acasă și să te simți acasă. Avem nevoie de răbdare și de un plan bine pus la punct. Răbdarea este la noi, la brașoveni, dar planul la cine este? Cine își asumă că are un plan și să se apuce de implementarea lui?”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
9 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
noapteamintii
11 luni în urmă

atata gargara,… ca daca e rentabil,… ca poate mai la anu,… ba gargaragiilor aeroportul de la bai’coi e deschis non-stop si voi va mirati de ce nu aterizeaza nici un avion in brasov că doară e deschis in pauza de… Citeşte mai mult »

alexei
Răspunde la  noapteamintii
11 luni în urmă

6

alexei
Răspunde la  alexei
11 luni în urmă

Nu funcționează pt ca nu sunt suficienti …pasageri
O companie aviatica vrea profit …doar Tarom lucrează în pierdere
Asta cu waw cati turiști străini o sa vina cu avionul la Brașov pare o …himera

noapteamintii
Răspunde la  alexei
11 luni în urmă

ei ca sa vezi,… știai că nici magazinele închise nu au clienți ?!

Marius
11 luni în urmă

Indiferent din ce unghi privim problema este momentan faptulca aeroportul este operational dor 12 ore, o comparatia mai buna ar fi cu o autostrada sub acelasi regim.

Back to top button