Expres
Ce nereguli a găsit Protecția Consumatorilor în magazinele Auchan și Penny din Brașov / Amenzi…
Ce nereguli a găsit Protecția Consumatorilor în magazinele Auchan și Penny din Brașov…
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Brașov a derulat, la începutul lunii noiembrie, o serie de acțiuni de control la 16 magazine, parte a lanțurilor de retail Auchan și Penny, din întreag județul.
În urma neregulilor constatate, comisarii CJPC Brașov au aplicat următoarele sancțiuni pentru 2 magazine Auchan:
- amenzi contravenționale în valoare de 25.000 lei
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 256 lei;
- oprirea temporară de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 396 lei;
Iar în urma neregulilor constatate în cele 14 magazine Penny, comisarii CJPC Brașov au aplicat următoarele sancțiuni:
- amenzi contravenționale în valoare de 148.000 lei
- 6 avertismente
- oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 3939 lei;
- oprirea temporară de la comercializare a produselor alimentare neconforme în valoare de aproximativ 1280 lei;
- oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la raionul de patiserie pentru un magazin din Făgăras.
Dintre cele mai importante nereguli, reprezentanții CJPC Brașov au enumerat:
- comercializare unor fructe și legume cu modificari organoleptice, lovituri mecanice, deshidratări
- lipsa informațiilor privind țăra de proveniență a legumelor și frunctelor aflate la comercialiare
- codul de bare al produsului, aplicat peste informatiile privind data livrarii
- comercializarea unor produse alimentare în afara datei limite de consum recomandată de producator.
- folosirea unor vitrine frigorifice și camere de frig deteriorate, cu zone extinse cu rugină, vopsea exfoliată, ventilație neigienizată cu depuneri de praf, impurități în strat grosier, prezența de lichide scurse, resturi alimentare
- comercializarea unor produse alimentare care nu se încadrau în cantitatea netă declarată pe ambalaj (chifle)
- comercializarea unor produse cu ambalaj depreciat
- lipsa afișării la raft a prețurilor de vânzare pentru produsele comercializate
- afișarea prețurilor reduse ca urmare a utilizării cardului de fidelitate au caractere mai mari decât prețul de vânzare
- comercializarea unor produse fără traducere în limba română a etichetei.
- la serviciile de livrare online prin Glovo si Bringo, preparatele culinare nu posedă informații privind declarația nutrițională în momentul livrării.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.