Protecția Consumatorilor a demarat verificarea conturilor de Instagram ale influencerilor
Protecția Consumatorilor a demarat anul acesta o acțiune de verificare a conturilor de Instagram ale influencerilor.
„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a încheiat cu succes prima acțiune de verificare într-unul dintre cele mai inovatoare sectoare, cel al marketingului practicat de Influenceri pe platformele online de socializare, care a devenit o formă puternică de publicitate în ultimii ani.
Acțiunea de verificare a vizat zece Influenceri români cu una dintre cele mai mari comunități de urmăritori pe rețeua de socializare Instagram. Scopul acțiunii este de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă într-un mod transparent natura lor promoțională.
Influencerii, de fapt, sunt figuri-cheie în mediul online, capabile să influențeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor arătându-și sprijinul sau aprobarea pentru anumite mărci și generând astfel un efect publicitar, fără a dezvălui, însă, în unele cazuri, scopul publicitar al comunicării în mod clar și fără echivoc comunității lor.
În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10 Influencerii români cu referire la conținuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.
În aceste scrisori, Autoritatea, după ce a reamintit că publicitatea trebuie să fie clar recunoscută ca atare, a evidențiat modul în care interzicerea publicității ascunse are un domeniu general de aplicare și, prin urmare, trebuie aplicată și cu referire la comunicările difuzate prin intermediul rețelelor de socializare în calitate de Influenceri și nu pot lăsa să creadă că acţionează spontan şi dezinteresat dacă, în realitate, promovează un brand”, se arată într-un comunicat remis de ANPC.
Prin urmare, Autoritatea a invitat în mod oficial destinatarii scrisorilor să facă să fie clar recunoscut scopul promoțional, acolo unde este cazul.
În acest context, se propune utilizarea avertismentelor de publicitate, într-un loc vizibil, într-un font clar și într-o dimensiune suficient de mare a fontului (ex: folosirea hashtagurilor ADVERTISEMENT (trad. Publicitate), PAIDSPONSORSHIP BRAND (trad. SPONSORIZARE PLĂTITĂ DE BRAND), AD (trad. RECLAMĂ sau PROMOVARE COMERCIALĂ) etc..
Această primă intervenție a Autorității reprezintă campanie de conștientizare a tuturor actorilor afectați de metoda de marketing practicată de Influenceri, pentru ca toate personalitățile, precum și proprietarii de mărci care nu au fost încă identificați în această etapă să folosească avertismente adecvate pentru informarea consumatorilor asupra publicității plătite prin orice forme.
„Autoritatea va continua să monitorizeze fenomenul prin adoptarea, din când în când, a măsurilor pe care le consideră cele mai adecvate pentru combaterea acestuia”, au precizat reprezentanții ANPC.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.