Expres

Autostrada Ploiești – Brașov: traseu optimizat, realizat în „timpul vieții noastre”

Autostrada Ploiești – Brașov: traseu optimizat, realizat în „timpul vieții noastre”. Proiectantul va prezenta o variantă optimizată de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov până la sfârșitul lunii aprilie, transmite secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. El este optimist că că studiul de fezabilitate va fi gata anul viitor și că cea mai așteptată autostradă din România va fi construită în „timpul vieții noastre”, notează economica.net.

Întrebat la Digi24 dacă autostrada prin Valea Prahovei va fi construită în timpul vieții noastre, oficialul din Transporturi a răspuns că el crede că da.
„Este printre cele mai dificile tronsoane pe care le avem de construit. Avem în planul investițional cinci treceri peste Carpați. Pentru prima dintre ele, Pitești – Sibiu, avem în sfârșit toate contractele semnate, am dat un prim lot în trafic. Avem pentru prima dată un tronson montan pentru care începe execuția (Tigveni – Curtea de Argeș – n.r.), am emis autorizația de construire. Luna aceasta încep lucrările la primul tunel (forat – n.r.) la nivel de autostradă din România”, a punctat Scrioșteanu.

Revenind la Comarnic – Brașov, acesta a spus că aici s-a mers dintr-o extremă în alta. „Am avut un studiu de fezabilitate foarte vechi, care s-a considerat că nu respectă condițiile de a avea un traseu optim până la Brașov. El urma practic cursul râului care tranzitează acea zonă, trecea prin localități. Adică crea și probleme de mediu și probleme localităților pe care le tranzita. Trecea inclusiv prin fața Castelului din Sinaia. S-a luat deciza să se recontracteze studiul de fezabilitate pentru a executa un studiu de fezabilitate cât mai aproape de nivel de autostradă și s-a pus acolo această condiție, să se țină cont și de avizele localităților și al Consiliului Județean Prahova”, a explicat secretarul de stat.

Opt miliarde de euro, cost inițial

Potrivit lui, proiectantul care a fost contractat a venit însă cu o propunere nefezabilă din punctul de vedere al autorităților, undeva peste opt miliarde de euro costuri, cu tunel prin munte, cu variantă optimă de traseu, în așa fel încât să se protejeze în totalitate mediul, localitățile și să avem viteză de 130 de kilometri/oră până la Brașov.

„Este foarte scump pentru acea porțiune de autostradă dintre Ploiești și Brașov. Și atunci s-a solicitat o variantă optimizată la care lucrează în momentul ăsta proiectantul și urmează să o prezinte Companiei spre verificare și eventual aprobare, în așa fel încât să trecem la pasul următor: aprobarea variantei de traseu. Până la sfârșitul lunii vom avea o propunere din partea proiectantului, vom ști cât ne costă și care e variantă optimă de a fi construită”, a transmis Scrioșteanu.

Întrebat care sunt pașii următori, pentru a nu rămâne la stadiul de studiu de fezabilitate, secretarul de stat a subliniat că trebuie finalizat studiul de fezabilitate. „Suntem în prima fază a studiului de fezabilitate, noi alegem varianta pe care urmează să o aprofundeze proiectantul și să vină cu studiul de fezabilitate efectiv. Trebuie să meargă în teren să facă toate studiile geo, să vedem cum se poate construi varianta pe care o propune, să țină cont de toate avizele locale și alte deținătorilor de utilități. Anul viitor ar trebui să avem un studiu de fezabilitate aprobat”, anticipează oficialul din Transporturi.

Cinci variante de traseu

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a declarat optimist că la finalul acestui an va fi scos la licitație primul tronson „de la Brașov în jos”.

Tot legat de proiectul autostrăzii prin Valea Prahovei, Grindeanu a declarat la jumătatea lunii februarie că proiectul ar putea fi transferat de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) către noua Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR).

Pe 13 ianuarie 2023, CNAIR a lansat în consultare publică traseul Autostrăzii Ploiești – Brașov, așa cum reiese din propunerile proiectantului Consitrans la finalul raportului Analiza Multicriterială AMC1. Toate cele cinci variante de traseu propuse pentru Autostrada Ploiești – Brașov includ fiecare cel puțin 60 de kilometri de tuneluri și poduri, ceea ce duce costurile totale ale investiției la peste 11 miliarde de euro, inclusiv TVA.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
3 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
multumit
1 an în urmă

Costul este mult mai mic decat s-a furat pana acum cu “studiile de fezabilitate” in 30 de ani.
Asa ca,…la treaba!

Back to top button