Un pod feroviar ce face legătura între Brașov și București e în pericol de prăbușire
Un pod feroviar de pe Valea Prahovei riscă să se prăbuşească în orice moment. Plăcile din beton care sprijină picioarele podului au fost distruse de apele râului Prahova. Şi mai periculos este că zeci de trenuri cu pasageri trec zilnic pe acolo.
Podul CFR din zona satului Bobolia (comuna Poiana Câmpina), un obiectiv strategic în circulaţia feroviară, necesită intervenţii urgente. Pierderea stabilităţii structurii acestui pod ar duce automat la închiderea circulaţiei feroviare pe relaţia Ploieşti Vest – Braşov. Podul feroviar din apropierea localităţii Bobolia are 260 de metri lungime, este din beton armat, cu cale dublă de rulare, iar pe acest pod se află linia principală de circulaţie feroviară între Braşov şi Bucureşti. A fost construit în 1909. De jur împrejurul fiecăruia dintre picioarele podului, albia Prahovei a fost betonată cu plăci, tocmai ca apa să nu sape în fundaţia construcţiei. Şi totuşi, în timp, plăcile de beton au devenit tot mai şubrede şi au cedat presiunii apelor. Trei dintre pilele sale (picioare) sunt afectate de ploile abundente din ultima perioadă, după ce şuvoaiele de pe Râul Prahova au erodat pragul de fund. „Plăcile din beton armat de la trei din picioarele podului au fost dislocate de forţa apei şi aruncate la o distanţă de aproximativ 15 metri de pod. În acest moment, în albia principală a Prahovei, în zona cu cea mai intensă curgere, apa sapă sub trei din picioarele acestui pod”, relatează jurnaliștii de la Digi24. Localnicii din Bobolia ştiu cel mai bine ce înseamnă forţa râului Prahova în săptămânile cu ploi abundente. „Să aprindem lumânările, eu vă spun, la 70 de ani, vârsta mea. Suntem în pericol. (…) Când se întâmplă, atunci ne dăm seama că am greşit”, a spus un localnic pentru sursa citată. „Trebuie reparat, oricum, trebuie intervenit, că e un pericol atunci. (…) Să nu cumva să sape sub fundaţie şi să se dărâme, să vină apele mari, vine Prahova mare”, atrage atenția un altul. „Se închide circulaţia. N-au ce să facă? Mai trec trenuri? S-a terminat cu circulaţia trenurilor”, întărește un alt locuitor din Bobolia.
Lucrări provizorii de punere în siguranţă
Pe podul de la Bobolia trec zilnic zeci de trenuri de călători sau de marfă pe ruta Ploieşti şi Braşov. Cu câteva zile în urmă, reprezentanţii Primăriei din Poiana Câmpina au inspectat podul de la Bobolia, împreună cu reprezentanţi ai CFR. Concluziile sunt alarmante. Ei au încheiat un proces-verbal de calamitate privind degradările apărute la pragul de fund (lucrările realizate pentru regularizarea albiei râului) şi la placa din beton armat aferentă picioarelor podului situate în albia râului Prahova. Pentru că procesul de degradare se manifestă continuu, se impun lucrări urgente de refacere a pragului de fund, pentru prevenirea pericolului de erodare a pilelor afectate. După cum reiese din procesul-verbal de calamitate, până la executarea unor lucrări definitive la infrastructura afectată, CFR va efectua lucrări provizorii de punere în siguranţă prin descărcarea în albia râului Prahova, în amonte şi aval de picioarele 6, 7 şi 8, a minim 1.500 traverse din beton care să protejeze fundaţia şi să nu permită erodarea şi mai pronunţată a albiei la creşterea vitezei apei, în urma ploilor torenţiale. „Situaţia este foarte foarte gravă, se poate întâmpla chiar o calamitate. Clipă de clipă, minut de minut apa lucrează, apa sapă se şi vede. A plecat efectiv baza de la pilonul stâlpilor. Situaţia este foarte gravă. În momentul de faţă sunt mari pericole la pilele 6, 7 şi 8. Deja CFR înţeleg că a luat măsura ca să se circule doar pe un singur sens”, spune îngrijorat Alin Moldovan, primarul din Poiana Câmpina.
În urmă cu o lună, un pod feroviar s-a prăbuşit din cauza viiturilor în dreptul localităţii Budila din judeţul Braşov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.